تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

دماوند- ایرنا- رئیس محیط زیست شهرستان دماوند اعلام کرد: فرد خاطی که اقدام به حیوان آزاری در محدوده منطقه آبسرد کرده بود، شناسایی و دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا، اول خرداد امسال ویدیویی از حیوان آزاری در دماوند در شبکه های اجتماعی وایرال شد که در پی آن، اداره محیط زیست این شهرستان علیه افراد خاطی اعلام جرم کرد.

در آن ویدیو یک قلاده سگ با طنابی به یک خودروی در حال حرکت وصل و روی زمین کشیده می شد که واکنش تند کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.

حالا عصر امروز(دوشنبه) استانداری تهران به نقل از نقی میرزاکریمی روز دوشنبه خبر داد: بعد از انتشار فیلمی در مورد حیوان آزاری در این شهر با دستور فرماندار شهرستان دماوند، موضوع در دستور کار محیط زیست شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد خاطی شناسایی و اعلام جرم صورت‌گرفته و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شد.

رئیس محیط زیست شهرستان دماوند تاکید کرد: با دستور قاطع دادستان، فرد خاطی بازداشت شد و با قرار تامین مناسب پرونده در حال رسیدگی است و شهرداری آبسرد ضمن عذرخواهی، رسیدگی و تنبیهات اداری و انضباطی را برای فرد خاطی در نظر گرفته است.

میرزاکریمی خاطرنشان کرد: موضوع سگ‌های ولگرد و ساماندهی آنها از مطالبات مردم منطقه است و باید طبق دستورالعمل‌های موجود جمع‌آوری و ساماندهی شوند و هرگونه حیوان آزاری به این شکل پذیرفتنی نیست.