تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا ممنوعیت ورود غلات اوکراین به پنج کشور بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی را تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) تمدید کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این اتحادیه دوشنبه در روزنامه رسمی خود تاکید کرد که صادرات گندم، ذرت و آفتابگردان اوکراین به این پنج کشور تا ۱۵ سپتامبر ممنوع خواهد بود.

کمیسیون اروپا ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد که صادرات غلات اوکراین به این کشورها از دوم می تا پنجم ژوئن (۱۲ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد) ممنوع است اما این کشورها در این مدت بعنوان مسیر ترانزیت محصولات کشاورزی اوکراین به سایر کشورهای اروپا عمل می‌کنند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای درباره تصمیم خود گفت: در این مدت، توزیع گندم، ذرت، دانه کلزا و آفتابگردان از مبدا اوکراین به مقصد کشورها عضو اتحادیه اروپا بجز پنج کشور بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی ادامه خواهد یافت.

این بیانیه افزود: همزمان به این تصمیم، این پنج کشور متعهد شدند تا ممنوعیت یکجانبه خود بر واردات غلات اوکراین را لغو کنند.

نخست وزیران این کشورها در اواخر ماه مارس در نامه‌ای سرگشاده به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا درخواست کردند تا تدابیری برای مقابله با تاثیرات منفی انباشت غلات اوکراین در این کشورها بیندیشد.