به گزارش ایرنا از معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست مدیران و کارشناسان دفتر آموزش دوره اول متوسطه اظهارداشت: خروجی برنامهها باید در مدارس به ویژه مدارس عادی دولتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، نمایان شود و شاهد تحول و بهبود فرایندها و فعالیتها در مدرسه باشیم. کانون توجه اجرای برنامهها باید در مدارس عادی دولتی و با مشارکت اکثریت دانشآموزان و دبیران انجام شود.
وی ادامه داد: فعالیتهای مهم و راهبردی برای دانشآموزان دوره اول متوسطه که دوره هویتیابی است از جمله طرح تشرف، اقدامات برای بهبود فرایند هدایت تحصیلی و نقش معلمان، آموزش کدنویسی به منظور تحقق برنامههای حوزه هوش مصنوعی، برگزاری امتحانات هماهنگ پایه نهم، کلاسهای رفع اشکال شبکه آموزش و موارد دیگر برگزار شده است که نشان از تلاش و پیگیری مداوم همکاران دارد.
کاظمی در ارتباط با اجرای برنامههای آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی، تاکید کرد: ورود تکنولوژی به مدارس مطلوب و لازم است اما باید فرهنگ سازی مناسب در مورد استفاده از این فناوری برای کادر مدرسه، والدین و به ویژه دانشآموزان صورت گیرد تا شاهد تحقق اهداف آموزشی و تربیتی مطلوب در این دوره تحصیلی بود.
وی با اشاره با توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی باید به صورت مداوم انجام شود و ضمن انجام طرحهای کیفیت بخشی و توانمندسازی با تاکید بر آموزش تلفیقی در مدارس باید نسبت به بازخوردها و تغییر در صورت نیاز اقدام کرد. بهرهبرداری از ظرفیت اجرای آزمایشی قطعا در اجرای طرح به صورت ملی موفقیت به همراه خواهد داشت.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تمرکز اجرای برنامهها در مدرسه به ویژه مدارس عادی دولتی، تصریح کرد: کار خوب، عمیق و مطلوب در کوتاه مدت به سرانجام نخواهد رسید و باید در یک برنامهریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اهداف قصد شده در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت مدنظر قرار گیرد.
کاظمی با اشاره به گفت و گوی شفاف و مداوم مدیران با مدرسه، گفت: تبادل نظر و گفت و گو با مدیران مدارس به منظور اجرای دقیق و کامل برنامهها در مدرسه ضروری است. از جمله دستاوردهای معاونت آموزش متوسطه در این حوزه، اجرای برنامههای متعدد گفت و گو محور، مباحثه پیرامون برنامهها از سوی مدیران این معاونت با کادر مدارس است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: جشنواره و مسابقات در مرحله کشوری را باید به گونهای برگزار کرد که امکان مشارکت و رقابت همه دانش آموزان به ویژه دانشآموزان مدارس عادی دولتی وجود داشته باشد تا از گلخانهای شدن رویدادهای ملی جلوگیری شود.