تهران-ایرنا- رهبر جنبش النهضه تونس که در زندان به سر می برد، در پیامی از داخل زندان تاکید کرد: همه مبارزان مطمئن باشند که حال من خوب است و به پیروزی ایمان کامل دارم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، «راشد الغنوشی» افزود: پنجاه روز است که از بازداشت ظالمانه و خودسرانه من می گذرد، از همه مبارزان می خواهم که در مقابله با استبداد و کودتا با آرامش و تدبیر برخورد کنند.

پیش از این «سامی الطریقی» یکی از اعضای هیات وکلای مدافع الغنوشی رهبر جنبش النهضه گفته بود که روند محاکمه در پرونده های مختلف بازداشت شدگان، از جمله پرونده موکلش، طبق یک روند قانونی درست نیست.

الطریقی افزود: الغنوشی به دلیل اظهارات سیاسی که در آن خواستار آشتی، وحدت ملی و کنار گذاشتن خشونت شده بود، بازداشت شد، دادستانی نیز به یک بیانیه سیاسی ساختگی منتسب به الغنوشی استناد کرده که در یک رسانه مخالف النهضه منتشر شده است.

وی ادامه داد: به دلیل استناد به این بیانیه، پرونده‌هایی علیه الغنوشی مطرح شده که حکم آنها حتی می‌تواند به مرز اعدام برسد.

الطریقی تایید کرد که تیم دفاع الغنوشی علیه رسانه یاد شده که این بیانیه ساختگی را منتشر کرده، تشکیل پرونده داده است.

وی همچنین اعلام کرد که رهبر جنبش النهضه در محل زندانش، تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

راشد الغنوشی رهبر ۸۱ ساله جنبش اسلامی النهضه و رئیس سابق پارلمان تونس پس از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش هنگام افطار در ۱۷ آوریل سالجاری بازداشت شد و از آن زمان به اتهام توطئه علیه امنیت کشور در زندان به سر می برد.