زنجان - ایرنا - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان از توزیع بسته ‎های بهداشتی در بین جامعه هدف این نهاد خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، سال قبل نیز ۲ هزار بسته بهداشتی بین خانوارهای تحت حمایت، توزیع همچنین آموزش‌های لازم در حوزه بهداشت به آنها ارائه شد.

اصغر پناهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان با بیان اینکه توجه به سلامت جامعه هدف در ابعاد روانی، جسمی از برنامه‌‍‌های این نهاد است، افزود: خدمات این نهاد در بخش های مختلف ارائه می‌شود.
وی یادآورشد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه سلامت، در کنار ارائه خدمات درمانی در بخش‌های مختلف در راستای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و سلامت جامعه هدف این نهاد با نگاه پیشگیرانه در این بخش است.
پناهی با تأکید بر اینکه به لحاظ ارتقای سلامت مددجویان اقدامات متعددی ارائه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مددجویی وجود ندارد که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و تمامی خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.
وی در ادامه از اجرای طرح غربالگری سلامت مددجویان خبر داد و گفت: غربالگری عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در سطح جامعه هدف و به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر یکی از مهم‌ترین رویکردها برای پیشگیری از عوارض این گروه از بیماری‌ها محسوب می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: شناسایی سریع عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر قند خون بالا و پرفشاری و چربی خون انجام اقدامات مراقبتی به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است که به صورت مستمر و با همکاری شبکه بهداشت انجام می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری پوکی استخوان برای ۱۰۰ نفر از مددجویان زنجانی گفت: برای اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای توسط مددجویان پرداخت نمی شود و تمامی هزینه‌ها از محل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می‌شود.