شیراز- ایرنا- یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان فارس به بررسی وضعیت مسکن مددجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داشت.

به گزارش ایرنا، در این جلسه هماهنگی که روز سه شنبه با حضور استاندار فارس انجام شد مقرر شد که لیست جاماندگان تحت پوشش این ۲ مرکز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شود تا نسبت به ثبت اطلاعات آنها در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام شود.

نهضت ملی مسکن فرصتی بی نظیر برای خانه دار شدن مددجویان
استاندار فارس، در این جلسه، طرح نهضت ملی مسکن را فرصتی بی نظیر برای خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی دانست و گفت: نهضت ملی مسکن و قوانین و اختیارات مرتبط با آن زمینه خانه‌دار شدن مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را فراهم کرده است.

محمد هادی ایمانیه افزود: مسئولان این سازمان ها به گونه‌ای تدبیر کنند تا به امید سود کوتاه مدت، مددجو به فروش امتیاز و اینگونه اقدامات تشویق نشود.

وی همچنین خواستار به روز رسانی لیست واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت به تفکیک شهرستان‌ها شد و ادامه داد: طبق مصوبه سال گذشته شورای مسکن استان، فرمانداران می بایست تا پایان خردادماه جاری، حداقل ۵۰ درصد از تکالیف خود را در طرح نهضت ملی مسکن آغاز می کردند و لازم است این هفته لیست مقایسه‌ای عملکرد فرمانداران ارسال شود.

استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز برای ساخت مسکن مددجویان
مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز، در خصوص متقاضایان نهضت مسکن که تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هم گفت: از ظرفیتهای انجمن خیرین مسکن ساز برای ساخت واحدهای مسکونی این افراد استفاده خواهد شد.

محمود رضا طالبان افزود: افراد واجد شرایط تحت پوشش نهادهای حمایتی که قبلا موفق به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن نشده‌اند، اداره کل راه و شهرسازی مکاتبات و اقدامات لازم را جهت باز شدن سامانه جهت ثبت نام این افراد در طرح نهضت ملی مسکن انجام و پیگیری خواهد شد.

تامین ۱۲۰۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب توافق با مالکان
وی گفت: از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در قالب توافق با مالکین تامین شده است.
طالبان اظهار کرد: به منظور جبران کمبود زمین در شهر شیراز و صدرا، ۸۰ هکتار زمین دیگر در شهر جدید صدرا توافق شد که به زودی وارد عرصه اجرا می شود.

وی افزود: زمین‌های مستعدی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اطراف شهر جدید صدرا وجود دارد که با توافق با مالکین می توانیم مشکل کمبود زمین را در شهر شیراز و صدرا مرتفع کنیم.