تهران- ایرنا- اتحادیه‌های تجاری و کارگری فرانسه بار دیگر اعتصاب‌ها و تظاهرات علیه قانون افزایش سن بازنشستگی را برای امروز سه‌شنبه ترتیب دادند تا به امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور نشان دهند که مبارزه با این قانون هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که صدها هزار نفر از شهروندان فرانسه قرار است به خیابان‌های سراسر این کشور سرازیر شوند تا چهاردهمین دور تظاهرات برای مخالفت با اصلاحات قانون بازنشستگی دولت مکرون در روز جاری رقم بخورد.

مکرون با امضای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال آن را در ماه آوریل تبدیل به قانون کرد و پس از آنکه دولت این کشور با استفاده از یک ساز و کار جنجالی اما قانونی مانع رای گیری پارلمان در مورد این لایحه شد.

تغییر سن بازنشستگی، که به دنبال افزایش مشکلات مالی بلند مدت فرانسه به قانون تبدیل شده است، وعده تبلیغاتی مکرون در کارزار انتخاباتی بوده است.

سوفی بینه، رئیس جدید اتحادیه چپ‌گرای CGT، روز سه‌شنبه به تلویزیون BFM گفت: «این روز بزرگ دیگری در تاریخ جنبش سندیکایی خواهد بود. پس از گذشت ۶ ماه، اتحادیه‌ها همچنان متحد هستند و میزان خشم، ناامیدی و انگیزه بالاست.»

حدود ۲۵۰ تظاهرات در سراسر کشور برنامه ریزی شده و مقامات انتظار دارند بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها بیایند که کمتر از نیمی از نفرات در اوج تظاهرات در هفتم مارس (۱۶ اسفند) بود که پلیس تعداد آنها را یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

نیروهای امنیتی برای مقابله با این تجمعات مردمی در حالت آماده باش قرار گرفتند و در مجموع ۱۱ هزار افسر در حال انجام وظیفه هستند.

برخلاف ماه مارس و آوریل که بر اثر اعتصاب‌ها زباله‌ها در خیابان‌های پاریس انباشته و اکثر حرکت قطارهای مسافت طولانی لغو شدند، تنها اختلال محدودی در سامانه حمل‌ونقل یا خدمات عمومی انتظار می‌رود و حدود یک سوم پروازها در فرودگاه اورلی پاریس لغو شد.

در همین پیوند تارنمای روزنامه لو فیگارو گزارش داده است که به دلیل قطع برق برخی مناطق کشور به دنبال گسترش اعتصابات، فعالیت برخی شرکت های دیجیتال و رسانه ها نیز قطع شده است.

آنها منبع تغذیه منطقه «ایسی- له- مولینو» را در خارج از پایتخت، جایی که مقر فرانس مدیا موند (شامل تلویزیون‌های RFI و فرانس ۲۴) و همچنین شرکت مخابراتی اورنج Orange و مایکروسافت فرانس در آن قرار دارد، قطع کردند.