ساری - ایرنا - دبیر هیات کشتی استان مازندران با تایید حضور کشتی گیران ۲ کشور گرجستان و ارمنستان و انصراف روسیه از پیکارهای جام شهید هاشمی نژاد گفت که این رقابت ها تا ساعاتی دیگر در بهشهر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ هجدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد روزهای نوزدهم و بیستم خرداد ماه در سالن ورزشی به همین نام در بهشهر برگزار می شود. کشتی گیران رده سنی جوانان در این رقابت ها حضور دارند و طی این مدت برگزاری مسابقات به روی تشک می روند.

غلام نوری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در حال حاضر کشتی گیران این ۲ کشور خارجی برای شرکت در این مسابقات وارد بهشهر شدند و در این رقابت ها شرکت می کنند.

دبیر هیات کشتی مازندران در خصوص حضور دیگر تیم های خارجی نیز گفت :‌ روسیه دیگر کشور که برای حضور در این رقابت های اعلام آمادگی کرد اما تاکنون به صورت قطعی این حضور خود را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد :‌ مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد فرصت مناسب هماوردی جوانان باانگیزه استان با مدعیان داخلی و خارجی است.
نوری زاده اظهار کرد: به دلیل سطح کیفی بالای این مسابقات، نفرات برتر اوزان دهگانه کشور خود را متعهد به حضور در این رویداد می‌دانند که باعث شده علاوه بر نمایش کشتی‌های جذاب، مدعیان جوان مازندرانی هم سطح کیفی خود را با رقیبان مقایسه کنند.
وی بیان کرد: از سال گذشته و با انجام یک تغییر در روند برگزاری جام هاشمی‌نژاد، به جای شرکت تیم هایی از استان‌های کشور، ۱۰ نفر برتر هر وزن به این مسابقات فراخوانده می‌شوند که باعث شده کیفیت فنی جام هاشمی نژاد به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.
دبیر هیات کشتی مازندران از اهتمام مسوولان بهشهری در برگزاری این رویداد قدردانی کرد و گفت: معرفی ستاره های مدل‌آور مازندرانی از جام شهید هاشمی‌نژاد، نشانه اثرگذاری این مسابقات است.

برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد سابقه‌ای چند دهه‌ای در بهشهر دارد و در ابتدا، این رویداد با حضور چند تیم استان‌های همجوار و به صورت محدود برگزار می‌شد و ضوابط میزبانی آن هم رعایت نمی‌شد تا اینکه از ۱۲ سال قبل و با نظر تصمیم‌گیران کشتی بهشهر ابعاد برگزاری این مسابقات تغییر کرد و با تمرکز بر رده سنی جوانان، به یکی از مهمترین آوردگاه‌های شناسایی استعدادهای این رده سنی در کشتی کشور مبدل گشت.

تاکید مسوولان مسابقات به برگزاری جام شهید هاشمی نژاد در رده سنی جوانان، آرام آرام این رویداد را به برندی قابل اعتنا و اتکا در کشتی کشور تبدیل کرد تا جایی که مطابق اظهارات سرمربی و کادر فنی جوانان، جام هاشمی نژاد یکی از مراحل و معیارهای حضور کشتی گیران در تیم ملی است و از همین رهگذر همه کسانی که به دنبال پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند، با آمادگی کامل در این رویداد شرکت می کنند.
نگاهی به مدال آوران سال های گذشته جام شهید هاشمی نژاد ما را به نام های معتبر می‌رساند. از حسن یزدانی، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور تا بهنام احسانپور، رحمان عموزاد و بسیاری ستاره های داخلی و خارجی بسیاری حداقل یک بار حضور در این مسابقات را تجربه کردند و از سکوی پرتاب این مسابقات خود را به سکوهای قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک رساندند.


با تداوم برگزاری و اوج گیری کیفی جام هاشمی نژاد، توجه مدیران فنی رده سنی جوانان به این مسابقات بیشتر شد تا جایی که در چند سال قبل، سرمربی و کادر فنی تیم ملی با تمرکز کامل در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شده و نفرات برتر را به طور کامل زیرنظر می‌گیردند.
اوج کیفیت مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در آنجاست که کادر فنی تیم ملی جوانان به صراحت اعلام کرد، این مسابقات یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و همین تاکیدات، انگیزه مدعیان اوزان دهگانه جوانان را برای حضور با حداکثر آمادگی در بهشهر بیشتر می کرد.