اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اساتید دانشگاه‌ها با ارائه برنامه‌های علمی غنی و پربار امید را در جامعه ترمیم و تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، افزود: نقاط قوت و ارزشمند همچنین مباحث نگران‌کننده‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید با هم‌اندیشی این نقاط را دقیق بررسی و راهکارهای ویژه ای در این راستا ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: مهمترین مولفه، تصاویر از آینده است که مسیر ما را در آینده تعیین می‌کند و این مهم نیز مدنظر ویژه است که امید بخشی در جامعه مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی اظهار کرد: انتظار هم مبتنی بر امید است و بر این باور هستیم که این مهم، یک عمل و اقدام است که مبتنی بر امید و حرکت است.

مخلص الائمه بیان کرد: ترمیم اعتماد عمومی که در چند سال گذشته آسیب دیده یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است و در استان مرکزی نیز این مهم با جدیت دنبال می‌شود و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در این مسیر نقش آفرینی کنند.

وی گفت: اکنون بالغ بر ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که موجب ناامیدی بسیاری از مردم شده است چراکه اگر کل بودجه کشور را برای تکمیل این طرح‌ها هزینه کنند باز هم به سرانجام نمی‌رسند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: " معنویت" اساس نهضت امام(ره) و عامل اصلی پیروزی در ایجاد و ادامه مسیر انقلاب بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: امام خمینی( ره) معنویت را بین امت اسلامی و مردم ایران ایجاد و تقویت کرد و از برکات این مولفه، شاهد موفقیت‌های پی در پی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها صاحب قدرت هستند اما کشور ایران علاوه بر مولفه قدرت، دارای معنویت نیز هستند که این مهم در طول انقلاب به جهانیان اثبات شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت اظهار کرد: اکنون دشمن، تمام توان خود را به کار گرفته تا معنویت نظام جمهوری اسلامی را با کشف حجاب، لاابالی گری و راه اندازی مکتب های غیرواقعی و تغییر سبک زندگی را نابود کند.

سردار کریمی گفت: امید است در چهل واره دوم انقلاب اسلامی سطح کار را به ایدئولوژیک تغییر دهیم و مولفه معنویت را در جامعه به ویژه بین جوانان ترویج دهیم تا شاهد موفقیت های پی در پی باشیم.

رئیس دانشگاه اراک‌ نیز در این آیین بیان کرد: مقام معظم رهبری 2 ویژگی "ایمان به خدا" و "امید به آینده" را برای حضرت امام خمینی(ره) برشمردند که راهگشای تمام انسان‌هاست.

مجتبی ذوالفقاری آینده ایران اسلامی را روشن ارزیابی کرد و گفت: باید پذیرفت که با یک نسل جدید روبه‌رو هستیم و نیاز به کار، فعالیت، ایمان و امید به آینده است چرا که این نسل، هیچ مشکلی با آرمان‌های جمهوری اسلامی ندارد و می‌توان از این ظرفیت، برای پیشرفت ایران اسلامی بیشترین بهره‌گیری را کرد.

در این آیین از زحمات حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم تقدیر و حجت‌الاسلام افشار نجفی به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی معرفی شد.