ساوه - ایرنا - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: امسال برای هوشمندسازی نظارت و کنترل ۲ منطقه محیط زیستی این استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، «یوسف یوسفی» روز پنجشنبه در حاشیه سفر خود به شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان اعتبار برای هوشمند سازی منطقه شکار ممنوع تالاب میقان و پارک ملی هفتاد قلعه این استان به عنوان زیستگاه های حیات وحش هزینه می شود.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد ریال از این اعتبار برای تالاب میقان و چهار میلیارد ریال نیز برای پارک ملی هفتاد قلعه تصویب شده است افزود: طرح هوشمند سازی در این مناطق با نصب دوربین‌های مخصوص نظارتی و پایشی بر اساس طرح طرح های مدیریتی تصویب شده در سازمان محیط زیست کشور نصب می شود.

ارتقای سطح تالاب میقان و بازرجان امسال به نتیجه می رسد

وی با بیان اینکه هم کنون در این استان حدود ۲۰ نقطه به عنوان مناطق محیط زیستی در سطوح پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه شکار ممنوع شناخته می شود یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارتقای ۲ منطقه استان مرکزی به پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

یوسفی اضافه کرد: در این راستا ارتقای سطح تمام مناطق استان به سازمان محیط زیست پیشنهاد شده است اما پیش بینی می کنیم تبدیل تالاب میقان و بازرجان به منطقه حفاظت شده در سال جاری به نتیجه برسد.

فرهنگ سازی برای کاهش تولید پسماند خانگی

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه در این استان روزانه حدود ۹۰۰ تن پسماند خانگی تولید می شود افزود: این اداره کل امسال با اقدامات مشارکتی و ترویجی به دنبال کاهش این میزان است.

وی یادآور شد: همایش ملی خشکاله به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی ۲۲ خرداد در شهر ساوه برگزار می شود و سعی می کنیم این اقدام را به عنوان یک الگو در تمام استا پیاده سازی کنیم.