سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، ضمن هشدار درباره احتمال وقوع سیل و رعد و برق طی ۲ روز آینده، گفت: سیل باعث خسارت به بخش‌هایی از سه شهرستان مهدیشهر، شاهرود و دامغان طی ۲۴ ساعت گذشته شد.

کمال طاهریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: طبق آخرین گزارش‌ها، در پی جاری شدن سیل ناشی از بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰ روستا دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: سیل طی ۲۴ گذشته در سه شهرستان مهدیشهر، شاهرود و دامغان در استان سمنان موجب خسارت به زیرساخت‌ها، سازه‌های زیربنایی مانند پل‌ها، نهرهای کشاورزی، جاده بین مزارع، جاده‌ها و مزرعه‌های کشاورزی شد.

وی بیان کرد: سیل به زیرساخت‌‎ها و مزارع کشاورزی در استان سمنان خسارت زد و دستگاه‌های متولی در حال برآورد خسارت در این شهرستان‌ها هستند و هنوز آمار جمع‌بندی اعلام نشده است.

طاهریان تصریح کرد: وقوع سیل، رعد و برق و رگبار برای امروز و فردا نیز در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود مردم به توصیه‌ها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی توجه کنند.

سیل فیروزکوه در استان سمنان خسارتی نداشت

وی با اشاره به همسایگی استان سمنان با فیروزکوه در استان تهران، گفت: سیل شامگاه چهارشنبه فیروزکوه خسارتی در این استان نداشت و فقط موجب بسته شدن محور ارتباطی سمنان- فیروزکوه برای دقایقی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان از اطراق در کنار رودخانه‌ها، کوهنورادان از صعود به ارتفاعات و دامداران از چرای دام در ارتفاعات، به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی ناشی از وقوع سیل و احتمال صاعقه پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: کشاورزان نیز با محکم کردن استحکامات گلخانه‌ای و رانندگان با پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و رعایت ایمنی در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از شرایط نامساعد جوی همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سمنان در قالب هشدار نارنجی ضمن اعتبار هشدار زرد، درباره ادامه و تقویت فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی این استان به صورت رگبارو ایجاد سیلاب، تا پایان روز جمعه این هفته خبر داد.

شهرستان مهدیشهر بیشترین میزان بارندگی را طی شبانه‌روز گذشته داشت؛ به طوری که ملاده ۳۸.۷، لِرد ۳۸، ده‌صوفیان ۲۴.۵، شهمیرزاد ۲۱.۵ و چاشم ۱۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رساندند.

برچسب‌ها