شهرری - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: هیات‌ها و مجامع مذهبی پیشگامان جهاد تبیین و عمل به منویات مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش ایرنا، محمد بشارت شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی هیات های مذهبی شهرستان ری با موضوع برگزاری مراسم مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: افزون بر مراسم های برگزار شده ما آیین های مهمی مانند مسلمیه، ماه محرم و اربعین حسینی را در پیش روی داریم که برگزاری بدون مشکل و به بهترین شکل این برنامه های ملی و مذهبی نیازمند وفاق و همراهی تمام مسئولان و دستگاه های متولی شهرستان است.

وی افزود: ما مراسم مذهبی مسلمیه را در پیش رو داریم که هر سال با حضور تعداد زیادی از زائران و هیات های عزاداری از تمام نقاط تهران در شهرری و آستان مقدس سید الکریم (ع) برگزار می شود که از زحمات بی دریغ حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان، معاونت محترم فرهنگی، اداره حراست، خدام و خدمات مجموعه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به جهت میزبانی شایسته از زائران و عزاداران تشکر می کنم.

سرپرست فرمانداری ویژه ری ادامه داد: بنده سال ها به مقام و جایگاه والای حضرت مسلم و روند زندگی ایشان فکر کرده ام؛ بویژه در ماجرای حضور ایشان در منزل هانی که ایشان می توانستند با به هلاکت رساندن ابن زیاد شاید مانع از وقوع حادثه عظیم کربلا شوند اما تقدیر به گونه دیگری رقم خورده بود و جناب مسلم ابن عقیل به عنوان سفیر سیدالشهدا (ع) و اولین شهید واقعه کربلا در تاریخ جاودانه شد.

بشارت افزود: یکی از مهمترین موضوعات کشور موضوع انتخابات پیش رو می باشد که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان به موضوع انتخابات و لزوم امید آفرینی در جامعه و فعال شدن توپخانه های دشمن جهت تخریب حس امید و ایمان بویژه در نسل جوان اشاره فرمودند که در راستای فرمایشات و تاکیدات معظم له تمام هیات ها و مجامع مذهبی ما به عنوان پیشگامان در عمل به منویات رهبری و جهاد تبیین می بایست در موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری نیز ورود کرده و مشارکت فعال داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: موضوع اصلی ما در برگزاری شایسته مراسم مسلمیه در حقیقت بحث هماهنگی ها است، قاعدتا موضوعات مختلفی را در برگزاری این برنامه داریم، موضوعات امنیتی که تمام مجموعه های امنیتی و انتظامی به همراه قوه قضائیه پای کار حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات جانمایی موکب ها و هماهنگی های هیات ها خواهد بود که پیشنهاد ما تشکیل یک کمیته مرکزی تخصصی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی جهت تسهیل در کار است و یکی دیگر از موارد موضوعات ترافیکی شب های مسلمیه مانند طرح بهسازی میدان اصلی شهرری و موارد دیگر که در تمام موارد مجموعه فرمانداری آمادگی داریم با هماهنگی دستگاه های اجرایی دغدغه های برگزار کنندگان این مراسم را به حداقل برسانیم.

سرپرست فرمانداری ری در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام (ره) گفت: از زحمات مسئولان و کسانی که در برگزاری موفق و بدون مشکل مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و میزبانی از زائران مشارکت داشتند تشکر می کنم و این مهم با وفاق و همدلی دستگاه های مختلف محق شد.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این نشست بر بهره‌مندی بیشتر از ایام مسلمیه و بصیرت افزایی و بدعت زدایی از آئین های مذهبی تاکید کرد.

در ادامه مدیران و نمایندگان هیات‌ های مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل و موضوعات مراسم مسلمیه و برگزاری هرچه بهتر این آئین مذهبی و سنتی پرداختند.

به گزارش ایرنا، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هر سال در ایّام مسلمیه میزبان هیات‌های مذهبی خواهد بود و بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیات ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور در این مراسم نورانی حضور یافته و به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به مناسبت ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل، فرستاده امام حسین (ع) به شهر کوفه، مراسم عزاداری برپا می کنند.

دسته های سینه زن همچنین در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید نهضت امام حسین و عاشورا برپا می کنند.