به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اظهار داشت: تمام دولتهای گذشته در تلاش بودند تا آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شود؛ حال این به ظرفیت، توان، اندیشه، عملکرد و قضاوت مردم باز می گردد که آیا توانستهاند در این مسیر به درستی عمل کنند یا عملکرد آنان با مشکلاتی مواجه بوده است.
وی افزود: انصاف نیست بگوئیم که گذشتگان کاری انجام ندادهاند و تنها ما کار میکنیم، آن چه ریشههای انقلاب اسلامی را تقویت میکند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخاسته از اراده و و خواست مردم است قوت میبخشد، نگاه به آینده و رو به جلو با درک صحیح از داشتهها است.
این مسئول خاطرنشان کرد: آن چه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده، بسیار فراونتر آن انجام نشده ها و نداشتههای کشور است.
فخاری ادامه داد: اگر رشد مامازند قبلی و پاکدشت کنونی در طول انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرور شود، شاید پیشرفتها در تراز انتظار ما نباشد ولی قطعا این پیشرفت و توسعه شهرستان به مراتب بسیار مطلوب و قابل تأمل است.
وی اضافه کرد: وقتی نظام مسائل شهرستان مطرح میشود، بیشتر ایدهآلها بازگو شده و آرمانها تعریف میشود ولی باید سنجید که آیاد شرایط اقتصادی کشور ایجاب میکند تا همه آرمانها را محقق کنیم بلکه باید تعادل بین داشتهها و عملکردها ایجاد شود تا نیازهای واقعی منطقه پوشش داده شود.
استاندار تهران گفت: در گذشته، سد ماملو در شهرستان پاکدشت وجود نداشت و آب مازاد بر مصرف دماوند و جاجرود در پاکدشت مصرف شده و تا ورامین نیز ادامه پیدا میکرد ولی به دلیل ناترازی جمعیت ساکن در تهران و کمبود منابع آبی موجب شد تا این سد احداث شده و ذخیره سازی آب به ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
این مسئول اظهار داشت: آب در کشور صرف آشامیدن، کشاورزی و صنعت میشود و قطعا اولویت مصرف آب در بخش آشامیدنی است و اگر امروز کمبود آبی وجود دارد، دولت مقصر آن نیست بلکه کاهش نزولات جوی که اثر وضعی زندگی ما بر محیط زیست نیز تأثیرگذاشته موجب محدودیت منابع آبی شده و امروز همه ما باید در مصرف آن رعایتهای لازم را داشته باشیم.
فخاری افزود: در گذشته، زمینهای پاکدشت به صورت غرقابی آبیاری میشد ولی برای مدیریت منابع آب، کشت و کار به گلخانه منتقل و با روشهای آبیاری قطرهای، تحت فشار، هیدروپونیک تلاش شد تا این کمبود آب جبران شود.
وی تصریح کرد: در توسعه شرق استان تهران به عنوان منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه باید ظرفیتها به درستی تعیین شده و با آمایش سرزمینی، مشخص شود تا این توسعه کشت گلخانهای تا به کجا ادامه پیدا کند.
نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه رشد و توسعه شهرستان نیز باید با سیاست صحیح و دقیق مشخص شود تا اگر قرار است شهرستان رشد و توسعه پیدا کند، این امر از کدام نقطه و به کدام سمت انجام شود.
استاندار تهران با اشاره به مشکلات شرکت تعاونی امیرالمؤمنین پاکدشت، یادآور شد: در چندین سال قبل، مردم به هر دلیل، در حریم محیط زیست اقدام به ساخت و ساز کردند و مسئولان امروز باید پاسخگوی این مشکل باشند و این باعث شده تا مشکل این شهرک با سختی حل شود.
فخاری گفت: اگر آن روز فکر درست و برآورد صحیح از مسیر حرکت شهر صورت میگرفت، گرفتاری امروز به وجود نمیآمد، امروز محدوده شهر و محدوده محیط زیست با هم تعارضاتی دارد که تا این مشکل حل نشود، ارائه خدمات به مردم امکان پذیر نیست.
وی افزود: امروز دولت سیزدهم و مجموعه استانداری تهران روی کار آمده تا مشکلات را حل کند ولی باید حل مشکلات بر اساس ظرفیت، واقعیتها، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت موجود باشد.
دولت و استانداری تهران برای تکمیل فاز اول کمربندی پاکدشت تلاش می کند
استاندار تهران همچنین در بازدید از مراحل احداث کمربندی جنوبی شهرستان پاکدشت گفت: تلاش دولت سیزدهم و استانداری تهران، تکمیل فاز اول کمربندی جنوبی پاکدشت است تا بخش مهمی از بار ترافیکی شرق استان به این مسیر منتقل شود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل در اجرای طرح کمربندی جنوبی پاکدشت این است که بررسی گردد به چه دلیل اجرای یک پروژه بیش از ۱۳ سال به درازا کشیده و بی برنامگی از کجا به وجود آمده است.
این مسئول گفت: سال گذشته با توجه به مسئولیتی که در وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنده بود، تصمیم گرفته شد تا با اختصاص منابع جدید، فاز اول این طرح مهم تکمیل و به بهره برداری رسد که در حال حاضر کار لولهگذاری طرح انتقال فاضلاب جنوب تهران به جنوب شرق استان تهران در حال اجرا است که این کار تا ۲ هفته آینده تکمیل میشود.
فخاری اظهار داشت: با تکمیل فاز اول و بارگذاریهای لازم، بخشی از ترافیک محور شرق استان تهران در بزرگراه امام رضا (ع) به کمربندی منتقل میشود تا مشکلات ترافیکی شهروندان پاکدشتی رفع شود ولی اصرار داریم که با اجرای قوانین و مقررات، در ابتدا بار خودروهای سنگین که علاوه بر ترافیک، مشکلات آلودگی صوتی و زیست محیطی را نیز به همراه دارند، به این کمربندی منتقل شود.
به گزارش ایرنا، ۳۰ کیلومتر از محور موسوم به امام رضا(ع) که به عنوان تنها محور مواصلاتی، استان تهران را به استانهای شرقی کشور متصل میکند، از میان شهرستان پاکدشت عبور میکند و تردد روزانه هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین باعث میشود که همواه در این محور ترافیکهای شدیدی رخ دهد.
وجود ۴ شهرک صنعتی بزرگ عباس آباد، خوارزمی، پایتخت و شنزار، ۴ لکه صنعتی و استقرار بیش از ۶ هزار واحد صنعتی و خدماتی در حاشیه محور امام رضا(ع) به ترافیک این منطقه افزود تا این که در اواخر سال ۸۸ مسئولان وقت شهرستان با هدف کاهش این ترافیک، مطالعه ایجاد کمربندی جنوبی این شهر را ارائه و با تصویب در دولت دهم، اجرای آن را با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز کردند.
این کمربندی ۳۲ کیلومتری از ابتدای شهر فرونآباد پاکدشت از محور امام رضا(ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریفآباد، بار دیگرر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد میکند، طرحی که با گذشت ۱۳ سال، همچنان نیمه تمام باقی مانده است. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.