ساری - ایرنا - رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت : ۲۵ طرح بهداشت و درمان با همراهی خیرین جوان و نخبه در نقاط مختلف کشور باهدف محرومیت زدایی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: در گذشته در بسیاری از موارد اقدام خیرخواهانه خیرین سلامت بدون هماهنگی و نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت می گرفت که بیشتر این طرح ها بدون نتیجه، نیمه تمام پایان می‌یافت.

وی افزود : در چند سال اخیر با هماهنگی‌های صورت گرفته، خیرین سلامت در بخش هایی ورود یافتند که نیاز مردم و دانشگاه باشد نه طرحی که خیر خودش دوست دارد انجام دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : مجمع خیرین سلامت کشور به سمتی حرکت می کند که در حوزه پیشگیری، پژوهش، آموزش و درمان فعالیت داشته باشد.

شهریاری ادامه داد : این تفکر که منتظر باشیم تا مردم بیمار شوند و تمام نگاه خیرخواهانه خیرین در حوزه درمان باشد رویکرد درستی نیست و خیرین در حوزه های آموزش و پژوهش هم ورود پیدا کردند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مجمع خیرین در سالهای اخیر آن است که جوانان در این حوزه ورود یابند و خوشبختانه در کشور ۲۵ طرح خیرخواهانه بهداشت و درمان با مشارکت خیرین جوان در حال انجام است.

این مسوول همچنین اضافه کرد: دیگر این تفکر که خیرین کشور افراد سالمند باشند، گذشته است و جوانان تحصیل کرده و آگاه با نگاه هوشمندانه در این بخش ورود پیدا کردند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : مشارکت بانوان هم در حوزه خیرین سلامت آغاز شده است که این امر اقدام بسیار ارزشمند و اثربخش است و با نگاه مادرانه بانوان منشأ خیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ تشکیل شده است؛ اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ مجمع خیرین در کشور فعال است.

به گزارش ایرنا، شهریاری در این سفر یک روزه در گام نخست از مرکز بهداشت شماره سه ساری، مرکز دیالیز طولانی ۲ و مرکز شماره هفت بهداشت ساری و همچنین ساختمان در حال ساخت مجمع خیرین استان مازندران بازدید کرد.

وی در این بازدیدها ضمن گفت و گو با کارکنان این مراکز، در خصوص مسائل مختلف بهداشتی و درمانی همچنین طرح پزشک خانواده، وضعیت پزشکان مناطق محروم و شهری و با فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه های این حوزه قرار گرفت.

کلنگ زنی ساختمان مرکز جامع درمان ناباروری کوثر در بیمارستان امام ساری و بازدید از یکی مراکز بهداشتی درمانی ساری از دیگر برنامه های امروز رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سفر به مازندران است.