یزد-ایرنا- جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان یزد پنجشنبه شب از ۱۲ پروژه در دست اقدام سنگ آهن مرکزی ایران - بافق بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران از پروژه بازسازی و تعمیر استخر سرپوشیده کوثر که با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و همچنین پروژه زمین چمن مصنوعی شهید سلمیانی بازدید کردند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی سنگ آهن در این بازدید گفت: استخر این مجموعه نزدیک به ۴۰ سال قبل ساخته شده و بازسازی آن از تیرماه سال گذشته در دست اقدام قرار گرفت و در بهمن ماه سال گذشته فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

مهدی منصوریان افزود: در این مجموعه که به طور کامل بازسازی و تعمیر شده ، وسایل ورزشی هوشمند و با استاندارد روز خریداری و در حال نصب است و به روز ترین اتاق ماساژ ویژه ورزشکاران حرفه ای، در این استخر راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: هر آنچه که یک استخر شنا مورد نیاز دارد، در این مجموعه دیده شده و انجام خواهد شد و با توجه به اینکه بیش از ۷ هزار نفر پرسنل سنگ آهن بافق هستند، لذا اگر هر خانواده را سه نفر هم حساب کنیم افزون بر ۲۱ هزار نفر از مجموعه های ورزشی سنگ آهن استفاده خواهند کرد البته سانس عمومی نیز در همه بخش ها برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی سنگ آهن بافق گفت: این باشگاه در ۲۱ رشته فعال است و در دسته یک و لیگ برتر نیز تیم داریم و با توجه به اینکه تیمداری قایده ای برای شهرستان ندارد لذا آکادمی و فعالیت آموزشی را نیز راه اندازی کردیم.

منصوریان اظهار داشت: ۶۵۰ ورزشکار تنها در فوتبال در این آکادمی مشغول آموزش هستند و خوشبختانه در رشته هندبال نیز در سه رده قهرمانی کشور صاحب مدال هستیم .

مدیر پروژه بازطراحی و بازسازی شهر بازی بافق نیز در جمع خبرنگاران گفت: شهربازی بافق در فضایی به وسعت ۹ هزار متر مربع در حال ساخت است و فضای سبز و قسمت های مختلف این مجموعه طراحی و در حال انجام است.

مهدی دهستانی افزود: وسایل قدیمی این شهر بازی بیش از ۱۵ سال است که بلا استفاده بوده و امیدواریم بتوانیم با جابجایی این وسایل و همچنین خرید تجهیزات جدید در تابستان امسال فاز یک این شهر بازی را بهره برداری کنیم.

وی اظهار داشت: مجموعه شهر بازی با امکانات به روز و نصب وسایل خریداری شده و قسمت های مختلف نیز برای این شهربازی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام مدیرعامل و معاون معدنی سنگ آهن بافق نیز در جمع اصحاب رسانه استان و شهرستان گفت: این مجموعه طی توافقی که با انرژی اتمی صورت گرفت در وسعتی به محدوده ۴۰ کیلومتر مربع در حال اکتشاف است و با توجه به اینکه خوراک مورد نیاز سنگ آهن را تامین خواهد کرد ،بعد از این مرحله فعالیت معدن کاری شروع خواهد شد.

محمدحسین مرادیان اظهار داشت: آنومالی ۸ ناریگان طرحی بزرگ است و برای خوراک شرکت سنگ آهن اهمیت زیادی دارد و در چند ماه گذشته پنج محل در این مجتمع شناسایی شده که در اندیس های a و b بیش از ۱۵۰ میلیون تن و در بقیه اندیس ها نیز بیش از ۶ میلیون تن برآورد می شود.

مدیرپروژه پارک وحشی بافقی بیشه نیز در بازدید خبرنگاران از این محل گفت: این پارک در فضای ۳۰ هکتار پیش بینی شده که در فاز اول ۱۰ هکتار آن شروع و بخش های زیادی از آن به اتمام رسیده است.

علی محمد عشقی افزود: حفر چاه در فاصله شش کیلومتری این محل و مخزن ذخیره آب و تقاطع غیرهمسطح و ساخت جاده های متصل به پارک و همچنین ساخت ۲۰ آلاچیق نیز در این مجموعه انجام شده است.

وی اظهار داشت: هدف این است ظاهر طبیعی این محل که به صورت کوهستانی است، حفظ شود و لذا همه مصالح ساختمانی و حتی سرامیک ها نیز همرنگ با طبیعت انتخاب شده و با توافق شرکت سنگ آهن و منابع طبیعی و از محل اعتبارات سنگ آهن در حال انجام است.

معاون تولید شرکت سنگ آهن بافق نیز در بازدید خبرنگاران از واحد گندله این شرکت گفت: افزون بر ۳۰۰ هزار نرمه گندله در حاشیه کارخانه دپو شده و متاسفانه قبل از این به صورت خام فروشی به فروش می رسید و اکنون با استفاده از دستگاهی که به صورت دانش بنیان و تمام ایرانی ساخته شده، این نرمه گندله ها مجدد به چرخه کارخانه باز خواهد گشت.

امیر معینی ،افزود: افزون بر ۳۵ تن در ساعت نرمه گندله تولید می شود که با فرایند ایجاد شده نیاز به دپو نخواهد بود و مجددا جمع آوری و با اختلاط درکارخانه استفاده می شود.

جانشین مدیر پروژه نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی اول سنگ آهن بافق نیز در بازدید خبرنگاران گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال و ۱۵ نفر اشتغالزایی هم اکنون ، با پیشرفت ۴۸ درصد در حال انجام است که طی زمان بندی اعلام شده دهم تیرماه امسال آماده افتتاح خواهد بود.

امیرعلی حق شناس افزود: با راه اندازی این پروژه نگرانی بابت تامین نیروی برق نخواهیم داشت همچنین این نیروگاه با عنوان پشتیبان برای تولید مداوم سنگ آهن استفاده خواهد شد و در ایام تابستان نیز با کاهش بار در شبکه کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در صورت نیاز می توان از این نیروگاه برای استفاده در شبکه عمومی نیز بهره برداری کرد و قطعا نقش مهمی در افزایش تولید و جلوگیری از قطعی برق و کمک به اقتصاد داخلی دارد و سعی شده عمده وسایل استفاده شده، از داخل کشور تهیه و نصب گردد.

در این نشست تعدادی دیگر از پروژه های در دست اقدام این شرکت که در رابطه با انجام تعدات اجتماعی در شهرستان بافق انجام می شود نیز مورد بازدید اصحاب رسانه قرار گرفت.

بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.