تبریز - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی به شهرستان آذرشهر سفر کرده است از روند ساخت پروژه عمرانی مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی به عنوان نماینده ویژه آیت الله رئیسی رییس جمهور به ۲ شهرستان آذرشهر و اسکو سفر کرد و از کتابخانه آیت‌الله میلانی اسکو و ۲ پروژه راهسازی، تصفیه خانه آب و مجتمع فرهنگی هنری آذرشهر بازدید کرد.

ساخت مجتمع فرهنگی هنری آذرشهر از سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۲۴۸ مترمربع در ۲ طبقه آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آن ۸۰ درصد است.

اعتبار هزینه شده برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان تا سال ۹۷ حدود ۲ میلیارد تومان بود و اعتبار هزینه شده در ۲ سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان است.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۱۵ میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار در نیمسال اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال و تخصیص اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی در حال اجراست.

بازدید از پروژه کنارگذر ایلخچی، حضور در شورای اداری شهرستان اسکو و بازدید از ۲ پروژه پل تبادل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و پل شبدری ایستگاه راه‌آهن آذرشهر از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر این شهرستان ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در نخستین ساعت ورود به آذرشهر پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

اسماعیلی، همچنین از نزدیک و بدون واسطه با مردم آذرشهر دیدار و گفت و گو کرد و در این دیدار و در راستای اهداف دولت مردمی در رسیدگی و بررسی مشکلات اقشار مختلف مردم بویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شنوای مسائل و مشکلات مردم این شهرستان شد.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان شرقی، پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت آیت الله دکتر رییسی است و در این سفر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای طرح های مصوب آذربایجان شرقی اختصاص می یابد.

اسماعیلی بعد از ظهر امروز نیز در دیدار رئیس جمهور با اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در مقبره‌الشعرای تبریز حضور یافته است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است .

از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.