یاسوج - ایرنا-مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش رسانه های دسته جمعی گفت:آموزش و پرورش استان از نقدهای منصفانه رسانه ها استقبال می کند.

به گزارش ایرنا،حسنعلی عزتخواه روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود :گزارش ها و ایده های رسانه های ارتباط جمعی می تواند به بهبود کیفیت تعلیم و تربیت کمک کند.

وی تاکید کرد : رسانه های ارتباط جمعی رکن اصلی جهاد تبیین هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : اطلاع رسانی به موقع وهوشمندانه و سرعت در اطلاع رسانی از جمله اولویت های آموزش وپرورش در برنامه ریزی های روابط عمومی این دستگاه آموزشی است که تلاش شده برنامه ها و عملکردهای خبری با سرعت و دقت منتشر شود.

وی بیان کرد :این هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی است اعتقاد داریم در دولت مردمی باید بیشترین ارتباط بین مردم مسئولان و رسانه ها وجود داشته باشد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت : با توجه همکاری ، هماهنگی ها و تعامل خوب صورت گرفته، ۲۸ برنامه رادیویی و تلویزیونی در هفته معلم اجرا شد که اقدامی کم سابقه بوده است .

سید ولی موسوی ادامه داد : در این برنامه ها همه معاونان آموزش و پروش در صدا وسیما برنامه داشتند و توانستند تا حدود زیادی حوزه عملکردی خود را به صورت مستقیم برای مردم تشریح کنند.

وی عنوان کرد : جریان سازی و روایت اول برای مدیریت افکار عمومی یکی از اهداف روابط عمومی آموزش و پرورش است که برای تحقق این موضوع یکی از راهبردها کمک گرفتن از ظرفیت های رسانه های ارتباط جمعی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شعار مهم روابط عمومی آموزش وپرورش را تحول گرایی ،کارآمدی و پاسخگو بودن به جامعه مخاطبان دانست وگفت: تلاش می کنیم در روابط عمومی صدای معلمان ،دانش آموزان و اولیا بوده و انعکاس دهنده خدمات نظام در عرصه تعلیم وتربیت باشیم.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: هیچ مانع ، دیوار و فاصله ای برای همکاری این رسانه با آموزش و پرورش وجود ندارد و برای تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت آماده همکاری هستیم.

امیر رئوف ضمن امیدواری به ایجاد تحول در آموزش و پرورش پس از انتصاب وزیر جدید ادامه داد:اینکه فقط موفقیت ها را مطرح کنیم و آسیب‌شناسی از مشکلات نداشته باشیم اثربخشی کمتری در عملکرد خواهیم داشت بنابراین لازم است مشکلات آموزش و پرورش به درستی شناسایی و در جهت رفع آنان اقدام شود.