تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

همدان- ایرنا- رییس هیات سوارکاری استان همدان گفت: شمار باشگاه‌های فعال سوارکاری این استان با افتتاح مجموعه پرورش اسب و باشگاه سوارکاری الوند در روستای حاجی آباد همدان به هشت مورد رسید.

محمدرضا شوشتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه در فضایی به مساحت ۲ هکتار در نزدیکی روستای حاجی‌آباد واقع در کیلومتر ۱۵ جاده همدان-ملایر ساخته شده است.

وی اظهارداشت: بهره برداری از این مجموعه و افزایش مجموعه های پرورش اسب در استان و ایجاد و افزایش این زیرساخت ها شرایط برای ساماندهی و ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات اسب دوانی در استان و میزبانی شایسته استان از این رشته مفرح را بیش از پیش فراهم می کند.

شوشتری تصریح کرد: فاز نخست مجموعه سوارکاری الوند در مدت ۹ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت که برای تکمیل کامل ان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح شامل اصطبل، یک مانژ اصلی و سالن نگهداری اسب است.

مانژ: محل ویژه ای برای آموزش اسب ها و سوارکاران است

وی بیان کرد: مرکز پرورش اسب این مجموعه ظرفیت ۷۸ راس اسب مولد را دارد و تعداد اسب‌های گله آن به ۱۵۰ راس می‌رسد.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان تاکید کرد: همدان یکی از استان‌های فعال و مستعد در رشته سوارکاری محسوب می‌شود و همواره در سطح کشور مطرح بوده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه، زمینه‌های توسعه ورزش سوارکاری و پرورش اسب و همچنین شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی بیش از پیش فراهم می‌شود.

شوشتری اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های طراحی شده در هیات سوارکاری استان همدان، از بخش خصوصی و همه افراد علاقمندی که برای راه‌اندازی اینچنین مجموعه‌های پیشگام شوند، حمایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری استان همدان، مجموعه پرورش اسب و باشگاه سوارکاری الوند در کیلومتر ۱۵ جاده همدان-ملایر و در نزدیکی روستای حاجی‌آباد واقع شده است.

این مجموعه دارای ۲ سالن نگهداری اسب است که هر سالن دارای ۱۷ باکس، اتاق کارگری و زین خانه است.

همچنین طرح نهایی این مجموعه دارای یک مانژ سرپوشیده(محوطه ویژه برای آموزش اسبان و سوارکاران) به ابعاد ۴۸ در ۷۴ متر، مانژ اصلی، یک مانژ تمرینی، زایشگاه، رستوران، سه سوئیت اقامتی، جایگاه داوران، جایگاه تماشاگران، سه طبقه ساختمان اداری است.