کرمان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان گفت: احتمال خطر وقوع سیل به دلیل کاهش شدت ناپایداری‌ها این هفته در سطح استان وجود ندارد ولی احتمال آبگرفتگی و جاری شدن آب از بالادست در بعضی نقاط استان به ویژه در ارتفاعات تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حمیده حبیبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ناپایداری‌های جوی تا روز دوشنبه در استان کرمان همچنان حاکم خواهد بود افزود: به‌تدریج از شدت این ناپایداری‌های طی روزهای آتی کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بارش‌هایی که تا روز دوشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود پراکنده خواهد بود و اکثر مناطق استان را درگیر خواهد کرد گفت: چون بارندگی‌ها به صورت پراکنده، رگباری و نقطه‌ای در مناطق مختلفی از استان اتفاق افتاد در خیلی از موارد ایستگاه‌ها این بارندگی‌ها را ثبت نکردند ولی بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به کوهبنان ۲۰ میلیمتر بوده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه بارندگی در سطح شهر کرمان طی روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت نقطه‌ای و متفاوت بوده است، گفت: به طور مثال در شهر کرمان روزهای گذشته در یک نقطه ۱.۲ میلیمتر بارندگی داشتیم و در منطقه‌ای دیگر میزان بارش ۲ میلیمتر بود.

پیش‌بینی روزهای آینده

حبیبی با اشاره به اینکه این هفته روند افزایش دما در سطح استان کرمان وجود خواهد داشت و از دوشنبه به بعد هوا گرم می‌شود، گفت: دمای کلانشهر کرمان نیز امروز در خُنک‌ترین ساعت ۱۱ درجه بود و در گرمترین ساعت به ۳۴ سانتیگراد می‌رسد.