ارومیه - ایرنا - شهردار خوی گفت: زمینه‌های گسترش تعامل با شهرداری‌های استان وان ترکیه که هم مرز با این شهرستان هستند، بسیار قابل توجه و در این خصوص تبادل نظر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن نصرالله پور روز شنبه در بازگشت از سفر به شهرهای ادرمیت و توشبا در استان وان ترکیه افزود: در دیدار با شهرداران این 2 شهر ترکیه در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه بین خوی و شهرهای همجوار ترکیه گفتگو و بر عزم راسخ شهرداری خوی برای جذب سرمایه‌گذاری با همکاری کشور دوست و همسایه ترکیه تاکید شد.

وی اضافه کرد: خوی شهری باستانی، مذهبی، فرهنگی، گردشگری بوده و اشتراکات فرهنگی و دینی و تاریخی با وان، امکان بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات شهرداری‌های دو طرف را فراهم می کند.

وی اظهار کرد کرد: باید با استفاده از همه توان خود، از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.

شهردار خوی ادامه داد: شهر خوی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد و شهرداری هم آمادگی ایجاد بسترها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، نصرالله پور شهردار خوی اواخر هفته گذشته به همراه نایب رییس و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری در سفری به استان وان با شهرداران شهرهای ادرمیت و توشبا و رییس اتاق بازرگانی وان ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از مراکز تولیدی فضای سبز، خانه های فرهنگ، مجتمع تاسیساتی شهرداری ادرمیت و مراکز آموزشی و فرهنگی شهرهای توشبا و ادرمیت از دیگر برنامه های این سفر بود.