بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای کنترل و مقابله با قاچاق سوخت چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت سامانه‌های نرم‌افزاری برویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز استان افزود: اجرای نرم‌افزار سیبا باید توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دنبال شود و آماده‌سازی، آگاه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های لازم نیز توسط شهرداری‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: باید با هم‌افزایی و پیگیرهای لازم، مقابله با قاچاق سوخت جدی‌تر از گذشته دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت ما در دستگاه‌های اجرایی همین است و باید با شرایط موجود کار کنیم لذا مدیران در کنار اینکه باید پیگیر اخذ دستورالعمل‌های مربوطه از مرکز باشند، با همه توان و هم‌افزایی و با استفاده از ظرفیت موجود اقدامات مقابله‌ای را دنبال کنند.

وی عنوان کرد: نباید فقط منتظر دستورالعمل‌ها از مرکز باشیم و باید کارها را براساس ظرفیت‌های قانونی موجود به جد دنبال کنیم تا خروجی ما در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز افزایش یابد.

قناعت با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز با محوریت مقابله با قاچاق سوخت اظهار داشت: تلاش دستگاه‌های متولی در خراسان جنوبی در راستای مقابله با قاچاق کالا و سوخت مناسب است و برخی طرح‌های اجرایی تاکنون اثرات خوبی داشته است.

وی گفت: همچنین بررسی‌ها توسط دستگاه‌های متولی برای واقعی سازی ماشین آلات معدنی و کشاورزی استان در راستای مدیریت مصرف سوخت انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: افرادی که درب منازل آنان علمک گاز نصب شده است، توجیه ندارد که نفت سفید دریافت کنند و این افراد ۶ ماه فرصت دارند تا قبل از فرارسیدن فصل سرمای آینده نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند.

وی گفت: این افراد حتما نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند چرا که در فصل سرمای سال جاری نفت سفید به آنها تحویل نخواهد شد.