به گزارش ایرنا، یک کارشناس و استاد دانشگاه با توجه به اینکه تدوینکنندگان سند برنامه هفتم توسعه نگاه جدی در سرعت بخشیدن به محرکها و مشوقهای مشارکت برای ایجاد فضاهای آموزش مهارتی نسبت به فضاهای گذشته آموزشی کشور داشتهاند، بیان کرد: در حوزه آموزشی کشور به موضوعهای عمده در تدوین لایحه بودجه سالانه از قبیل جذابیت و تنوعبخشی به برنامههای تربیتی، تدقیق روشهای ارتقای کیفیت و عملیاتی کردن طرق تربیتی برای جذب بازماندگان از تحصیل و همچنین اصلاحات ساختاری در اداره مدارس از طریق اعطای اختیارات مالی و اداری از موارد مهم در نوآوریهای لایحه برنامه در بحث امور آموزشی کشور بوده است.
این کارشناس مسائل آموزشی ادامه داد: تغییر رویکرد در عینی سازی توسعه عدالت آموزشی و ارتقای مشارکتهای مردمی در توسعه زیرساختهای آموزشی میتواند نقطه عطفی در نگاه توسعهایی برنامه هفتم باشد.
وی گفت: از جمله نکات مهم که در برنامه هفتم توسعه نسبت به برنامه ششم وجود دارد میتوان به اصلاح سازو کار عملیاتی صندوقهای بازنشستگی فرهنگیان اشاره کرد.