گچساران- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهسازی و ایمن سازی محور لار-شاه بهرام باشت با اعتبار یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

عابد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام مسیری به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۱ متر ایمن سازی و نقاط حادثه خیز آن برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی از سوی پیمانکاران بومی در این پروژه فعال است.

محمدی عنوان کرد: این طرح بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح در قالب ۲ قطعه در دست اجراست گفت: قطعه اول این طرح با اعتبار۱۳۰ میلیارد ریال و قطعه دوم با اعتبار یکهزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۳۳۵ هزارمترمکعب خاکبرداری، هفت هزارمترمکعب خاکریزی و سه دستگاه آبرو در این طرح انجام شده است.

وی مدت پیمان پروژه را یک دوره ۲۴ ماهه عنوان کرد و اظهار کرد: طرح لار-شاه بهرام از پروژه های تاثیرگذار و درون استانی، که دارای شرایط خاص در منطقه ای کاملا کوهستانی می باشد و ارتباط شهرستان باشت وچرام را به هم برقرار می کند.

محمدی تصریح کرد: در طرح ایمن سازی جاده باشت به چرام (لار به شاه بهرام)ساخت هشت ابنیه فنی در فاز دوم و ۲ پل به مساحت ۲۴ متر در فاز نخست پیش بینی شده است.

وی گفت: تکمیل طرح ایمن سازی این جاده نقش مهمی در کاهش تصادف های جاده ای و تردد آسان مردم شمار زیادی از ساکنان روستاهای این شهرستان دارد.