شیراز-ایرنا- استاندار فارس از دولت خواست اختیار تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به استانها تفویض اختیار شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از درخواست‌هایی که در سفر دوم دولت به استان مطرح و دنبال خواهیم کرد تفویض اختیار تامین زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به استان ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که تصمیم گیری در خصوص تامین زمین در شهرهایی مانند شیراز، جهرم، مرودشت، فسا و کازرون را باید برای شورای عالی شهرسازی کشور ارسال کنیم و پس از پاسخ مثبت آنها امکان شروع پروژه وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: در ارتباط با وام بانک ها هم با توجه به اینکه برای برخی متقاضیان به ویژه اقشار ضعیف تامین ۴۰ میلیون تومان اولیه ممکن نیست و یا امکان پرداخت اقساط را هم ندارند، امیدواریم این مساله نیز توسط دولت حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، استان فارس ۲۲ مهر ۱۴۰۰ میزبان هفتمین سفر استانی رییس جمهور سیزدهم بود که در این سفر ۱۱۴ پروژه زیرساختی و کلان در راستای توسعه و آبادانی این دیار کهن مصوب شد.

قرار است دوم سفر آیت‌الله رئیسی به استان فارس طی ماه‌های آینده انجام شود.