تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روزانه میلیون‌ها نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند و ارایه بی‌وقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» در نشست با مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بر اساس فناوری به مردم و مددجویان کمیته امداد، به اقدامات این مجموعه برای راه اندازی امداد هوشمند اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد امام یکی از دستگاه های فعال در حوزه هوشمندسازی و ارایه آنلاین خدمات است و می تواند در آینده، اتصال به موسسات خیریه برای ارائه سرویس بهتر به نیازمندان واقعی را در دستور کار خود داشته باشد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر ارایه بی وقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: این وزارتخانه بر ارایه آنلاین خدمات در این پنجره نظارت دارد و دستگاه‌های مختلف باید بر رفع قطعی‌ها و کمبودها در ارایه خدمات الکترونیکی اهتمام ویژه داشته باشند.

زارع پور تاکید کرد: در هر صورت هر مشکل و نارسایی باشد باید با همکاری تمام دستگاه‌ها حل شود چرا که مردم دولت را مسوول می‌دانند.

وی از پیشنهاد یکی از مدیران کمیته امداد برای ایجاد مشوق در استفاده از پنجره ملی خدمات دولت برای دریافت خدمات استقبال کرد و دستور بررسی موضوع را داد.

رییس کمیته امداد نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امداد هوشمند، به برخی از کاستی‌ها و مشکلات در این حوزه اشاره کرد و از وزیر ارتباطات برای رفع آنان کمک خواست.

در ادامه، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز برای استفاده و همکاری کمیته امداد از ظرفیت پیام رسان های داخلی اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه مدیران کمیته امداد نیز گزارشی از وضعیت ارائه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی و هوشمند به مددجویان خود ارائه کردند.

بر اساس آخرین آمار تا الان بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته‌اند و حدود نیمی از خدمات خود را در my.gov.ir ارایه می‌دهند و تا الان بیش از ۱۵ میلیون نفر با انجام احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند و روزانه میلیون‌ها نفر از خدمات این درگاه استفاده می‌کنند.