رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: رمقی معادل ۵۲ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این کمیته در سال گذشته اهدا شد.

به گزارش ایرنا، عباس اهرابی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان اظهار کرد: برای ۳۹۲ داماد نیز هدیه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته و پرداخت شد و هم‌اینک نیز ۲ هزار نوعروس تحت پوشش این کمیته برای دریافت جهیزیه ثبت شده‌اند که تا پایان شهریورماه این جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود.

وی به پرداخت وام اشتغال نیز اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز وام اشتغال به افراد تحت پوشش این کمیته در سال گذشته پرداخت شد که از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ جوان تازه ازدواج کرده پرداخت شد تا مشکل اشتغال این جوانان برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) جشن ازدواج برای زوجین تحت پوشش این کمیته برگزار خواهد شد.

ارتقای ۶ پله‌ای گیلان در ستاد امور جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه گفت: با پیگیری‌های استاندار گیلان و تلاش همه دستگاه‌های حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان، گیلان در ستاد ساماندهی امور جوانان رتبه سوم کشور را تصاحب کرد.

جهانبخش آرمان افزود: گیلان از رتبه نهم به رتبه سوم ارتقاء یافته و در بخش شهرستانی نیز از رتبه بیست و دوم به رتبه یازدهم رسیده که در این بخش فرمانداران تلاش خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های ماسال، بندرآستارا، خمام و فومن پیگیری مناسبی داشتند و امید است که این تلاشها در همه شهرها با قوت و شدت بیشتری انجام شود تا شاهد کاهش مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اماکن تحت اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای امر ازدواج آسان به دبیرخانه این ستاد در اداره ورزش و جوانان گیلان اعلام شود که تاکنون نیز ۴۲ مکان اعلام شده و انتظار است که بانکها نیز در خصوص داشتن چنین اماکنی آن را دراختیار ازدواج جوانان بگذارند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته ۴۵۶ جوان نخبه از سوی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند که این نخبگان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند و امیدواریم که این رقم در سال جاری افزایش چشمگیری یابد.

آرمان با اشاره به پرداخت وام ازدواج گفت: ۸۵ درصد از وام‌های ازدواج در سال گذشته تحقق یافت و هم اینک نیز چهار هزار و ۳۷۹ متقاضی دریافت وام ازدواج داریم که انتظار می‌رود با تعامل مناسب بانک‌ها پرداخت وام ازدواج سرعت بیشتری گیرد.

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان، محمد جلائی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی مربوط به ستاد ساماندهی امور جوانان و مدیران بانکهای گیلان حضور داشتند و همچنین فرمانداران نیز به صورت ویدئوکنفرانس با این جلسه ارتباط داشتند.