تهران- ایرنا- دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسأله اصلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است و همین نکته اولویت‌های این جبهه را مشخص می‌کند.

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسأله اصلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است و همین نکته اولویت‌های این جبهه را مشخص می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اولین جلسه فعال‌سازی میز تخصصی تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ذیل امور تعاملات فرهنگی و اجتماعی با حضور محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی، سعید غلامی دستیار ویژه دبیر در ارتباط و تعامل با جبهه مردمی انقلاب اسلامی و نعیم شرافت مدیر امور تعاملات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه ارتباط و تعامل با جبهه مردمی انقلاب اسلامی و لزوم شناسایی چالش‌ها و مسأله‌های اولویت‌دار جبهه فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه اذعان داشت: مهمترین و بیشترین مسائل جبهه فرهنگی بر اساس نظر مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی، مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی ضمن تأکید بر لزوم بررسی سوابق و مطالعات صورت گرفته، گردآوری آخرین نقطه نظرها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و فعالان برتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را اولین اقدام میز تحقق جبهه فرهنگی دانست و افزود: این اقدام می‌تواند به احصای راهبردها و اقدامات عملیاتی در مسیر راهبری و حل چالش‌ها، مسائل و اولویت‌های جبهه فرهنگی منجر شود.

دستیار ویژه دبیر در ارتباط و تعامل با جبهه مردمی انقلاب اسلامی، نیز در این جلسه ضمن مروری بر سوابق تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و فراز و فرودهای این تشکل نخبگانی، خاطر نشان کرد: ایده‌های کانونی شکل‌گیری جبهه مردمی متأثر از دو رویکرد تغییر و تحول فرهنگی و رویکرد نهادی و زیرساختی است.

غلامی تاکید کرد: در طول سال‌های فعالیت جبهه، این دو رویکرد همیشه در انتخاب مسائل اولویت‌دار و نحوه مواجهه با مسائل، اختلاف دیدگاه داشته‌اند.

غلامی که پیش از این دبیر علمی اجلاس ملی اصحاب اندیشه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز بوده است، به برخی پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی صورت گرفته در حوزه آسیب‌شناسی جبهه فرهنگی اشاره کرد که نیازمند تحلیل و بررسی هستند.

دستیار ویژه دبیر ضمن اشاره به پیشران‌های جبهه فرهنگی همچون کنشگری جبهه‌های مردمی در عرصه حکمرانی، تمرکز بر ظرفیت مساجد و هیأت، تحول در نظام آموزش و پرورش افزود: هر یک از این‌ها می‌تواند عرصه‌های جدیدی را برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باز کند.