تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی نمادی از فرهنگ و مردم کشورشان هستند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز اولین نشست هم اندیشی بررسی مسائل فرهنگی در بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ در دفتر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

این نشست در ۳ دوره با حضور روسای فدراسیون‌هایی که سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کرده‌اند به منظور بررسی مسائل فرهنگی کاروان اعزامی به هانگژو با مدیریت سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزار خواهد شد.

در آغاز نخستین نشست، سینا کلهر ضمن تاکید بر اهمیت رعایت امور فرهنگی در میادین بین المللی، گفت: باتوجه به این‌که ورزشکاران اعزامی به مسابقات بخشی از افراد جامعه و نمادی از فرهنگ کشورشان هستند، لازم است علاوه بر افتخارآفرینی قهرمانی برای وطن‌شان در حوزه فرهنگی نیز افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: فرهنگ را نمی‌توان به شخصی تحمیل کرد، بلکه مسائل فرهنگی باید در طولانی مدت توسط خانواده، جامعه، مدارس، اردوهای ورزشی و... به فرد آموزش داده شود و به‌طوری در آداب و رفتارش نهادینه شود که ورزشکار با تعصب، محافظ فرهنگ خود و کشورش در میادین ورزشی باشد.

در این نشست حجت الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: لازمه رعایت فرهنگی ورزشکاران آموزش اخلاق حرفه‌ای است. قطعا ورزشکاری که در اخلاق حرفه‌ای باشد، در مسابقات علاوه بر این‌که حرفه‌ای مبارزه خواهد کرد حرفه‌ای نیز رفتار خواهد کرد و اخلاق حرفه‌ای اوج فرهنگ ورزشکار است.

در ادامه روسای فدراسیون‌های حاضر به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و پیشنهاداتی در راستای آموزش، توسعه و حفظ مسائل فرهنگی در جامعه ورزشی و کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ارائه دادند.

لازم به ذکر است در نشست امروز، روسای فدراسیون‌های فوتبال، بسکتبال، قایقرانی، ورزش‌های رزمی، شمشیربازی، کاراته، گلف، بدمینتون و کبدی حضور داشتند.

منبع: وزارت ورزش و جوانان