ارومیه - مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری ۵۹ هزار فقره بیمه نامه به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کشاورزان این استان صادر شد.

رسول مولایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۴۸ هزار فقره بیمه نامه صادر شده‌ است، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار فقره غرامت به مبلغ ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده‌ که یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال سهم بیمه گذار و بقیه سهم دولت بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۸۸.۶۶ درصد از تسهیلات بانک کشاورزی استان مربوط به بخش کشاورزی و فعالان این بخش بود، افزود: مجموع تسهیلات پرداختی توسط این بانک ۴۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ بود که ۳۷ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به تعداد ۳۷ هزار و ۸۸۱ فقره، مختص بخش کشاورزی است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۷۲۷ نفر از متقاضیان خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم در سال گذشته به مبلغ یک هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی بهره‌مند شدند.

مولایی ادامه داد: چهار هزار و ۷۹۳میلیارد ریال نیز در راستای اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ و یکهزار و ۴۸۳ فقره نیز به میزان ۲ هزار و ۳۶ میلیارد ریال در راستای مردمی‌سازی یارانه‌ها به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده‌ است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: میزان گندم خریداری شده توسط این بانک در سال گذشته بیش از ۴۵٠ هزار تن با بهای ۵۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:

عملیات بیمه گری محصولات باغی در آذربایجان غربی آغاز شد

۱۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه است

مولایی تامین منابع مالی بخش کشاورزی و امنیت غذایی مردم را جزو اهداف اصلی بانک کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به مرجعیت این بانک در حوزه کشاورزی خواستار همراهی بیشتر کشاورزان و عموم شهروندان در سپرده‌گذاری در بانک کشاورزی هستیم.

آذربایجان غربی با یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت همواره در معرض تهدیدات مختلف طبیعی و حوادث غیر مترقبه است که بیمه می‌تواند کمک موثری به کشاورزان این حوزه باشد.

سالانه تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل اراضی زراعی و باغی این استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.