قزوین - ایرنا - رییس هیات تکواندو استان قزوین گفت: نخستین مرحله از رقابت های گرندپری در سال ۲۰۲۳ در حالی در شهر رُم ایتالیا به کار خود پایان داد که مهران برخورداری ملی پوش قزوینی تیم ملی کاراته در دیدار پایانی به مدال نقره بسنده کرد.

مهدی طاهرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مرحله از رقابت های گرندپری با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۵۳ کشور جهان به میزبانی ایتالیا در دانشگاه تربیت بدنی "فرو ایتالیکو" شهر رُم برگزار شد که مهران برخورداری تکواندوکار قزوینی تیم ملی تکواندو در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم و در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر ۱ نتیجه را به صالح الشرابتی از اردن واگذار کرد تا پرونده خود در این رقابت ها را با کسب مدال نقره ببندد.

وی با بیان اینکه برخورداری برای رسیدن به مدال نقره، کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل "برایان سالازار" از مکزیک آغاز کرد و در ادامه "اسماعیل بوزید" از فرانسه را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت، تصریح کرد : وی در دیدار بعد خود و برای بار دیگر ۲ بر صفر و این بار "جسوربک جایسانوف" دارنده مدال طلای آسیا و طلای گرنداسلم ووشی از ازبکستان را از مقابل برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله نیز "ریچارد اورمن" از نروژ را در ۲ راند شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

این مسوول ورزشی ادامه داد : تکواندوکار قزوینی تیم ملی کشورمان در دیدار نهایی "صالح الشرابتی" نایب قهرمان المپیک توکیو ۲۰۲۰ را پیش روی داشت که در راند اول هفت بر پنج به برتری رسید، در راند دوم صالح با نتیجه چهار بر چهار پیروز شد اما در راند سوم با نتیجه نزدیک ۶ بر پنج مغلوب حریف اردنی خود شد.

رییس هیات تکواندو استان قزوین با اشاره به اینکه هدایت تیم ملی در بخش آقایان برعهده بیژن مقانلو بود، اظهار کرد: با مدال نقره مهران برخورداری تیم ملی کشورمان به کار خود در این دوره از مسابقات با ۵ مدال نقره و برنز خاتمه داد.

طاهرخانی اضافه کرد : نشان طلای رقابت های آزاد ترکیه، نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا، مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مکزیک، مدال برنز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و گردن آویز مدال برنز در رقابت های آزاد کره جنوبی از افتخارات این ملی پوش قزوینی است.

به نفرات اول تا سوم این دوره از رقابت ها به ترتیب ۶۰، ۳۶ و ۲۱ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق گرفت.