تهران-ایرنا-رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به دریافت رشوه برای تغییر قانون به نفع تجار و افراد ثروتمند متهم کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به عنوان شاهد در «پرونده ۱۰۰۰» و در راستای محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در دادگاه مرکزی قدس حاضر شد.

نتانیاهو متهم به فریب کاری و خیانت در امانت در مقابل دریافت هدایا از دو تاجر صهیونیست به نام های «ارنون میلچین» و «جمیز باکر» است.

در جلسه دادستانی کل رژیم صهیونیستی در خصوص قانون معروف به «قانون میلچین» از یائیر لاپید به عنوان شاهد بازجویی شد، بر اساس این قانون صهیونیست هایی که برای چندین سال خارج از سرزمین های اشغالی زندگی کردند و اکنون بازگشته اند به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

نتانیاهو متهم به تلاش برای تمدید این قانون به درخواست ارنون میلچین، تاجر صهیونیست است و یائیر لاپید به عنوان وزیر دارایی وقت با این مساله مخالفت کرده است.

لاپید اعلام کرد که در آن زمان میلچین و وکیلش به خانه من آمدند و درخواست تمدید این قانون برای ده سال دیگر را کردند و مدعی بودند که این قانون یهودی ها را به بازگشت به اسراییل (سرزمین های اشغالی) تشویق می کند.

وی گفت که در این دیدار مشاور اقتصادی من نیز حضور داشت.

لاپید گفت: دستیار اقتصادی من ای موضوع را بررسی کرد و به من اعلام کرد که تمام وزارت بر این باور است که این طرح و ایده خوب نیست، من نیز به میلچین اعلام کردم که این اتفاق رخ نخواهد داد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که نتانیاهو دو بار درخصوص تمدید این موضوع با من گفت وگو کرد، بار اول از من پرسید که آیا میلچین در مورد این قانون با تو صحبت کرد؟ گفتم بله، نتانیاهو پرسید نظرت چیست؟ پاسخ دادم که به نظر قانون خوبی نیست، نتانیاهو گفت که این قانون خوبی است.

وی تاکید کرد: نتانیاهو یک بار دیگر نیز در این خصوص با من صحبت کرد و به او اعلام کردم که این قانون تمدید نمی شود و او باز هم گفت که این قانون خوبی است، قانون خوبی است.

نتانیاهو در خصوص این اتهام گفته است: به یاد نمی آورم میلچین در خصوص تمدید این قانون با من صحبت کرده باشد و از من درخواست کمک کرده باشد.

پرونده های تخلف و فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از چهار سال از بازشدن آنها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

خبر فساد نتانیاهو در ماه های اخیر در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است. پرونده‌هایی که در رسانه‌های سرزمین های اشغالی به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست‌کم بیش از ۱۰ بار به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنهاست.

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است. بر اساس پرونده مزبور، نتانیاهو به کلاهبرداری، فریب کاری و خیانت در امانت متهم شده است.

"یونتان حَسون" به عنوان یکی از شاهدان این پرونده طی شهادت های خود تاکنون ابراز داشته که «ما معمولا برای نتانیاهو و همسرش سیگار گران قیمت و مشروبات الکلی و کیف‌های شیک و گرانبها می‌خریدیم».