معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری گیلان در این رابطه عنوان کرد: در عصر کثرت رسانه و فضای مجازی، ایرنا به عنوان رسانه رسمی و حاکمیتی؛ متقن و قابل اعتماد و قابل استنادترین رسانه است از اینرو باید دستگاهها و روابط عمومیهای استان ارتباط و تعاملی نزدیک و سازنده با این رسانه معتبر داشته باشند.
محمد بینا عنوان کرد: ایرنا با مجموعهای از نیروهای حرفهای، با تجربه و تخصصی خود در حوزه هایی که ورود یافته نقش موثر و ماندگاری برجای گذاشته است و امروز برای تقویت این اثرگذاری باید روابط عمومی ها تعاملات خود را با ایرنا به عنوان رسانه رسمی قوت بخشیده و نسبت به تقویت نقش این مجموعه در استان حمایت های لازم را از آن داشته باشند.
وی همچنین تصریح کرد: مدیران دستگاه ها و روابط عمومی ها می توانند از ظرفیت ایرنا در راستای شناسایی مسائل و مشکلات مردم و ایجاد و تقویت همدلی و هدایت توان و استعداد بالقوه استان به سمت حل مسائل بهره گیرند.
وی در ادامه به تشکیل کارگروه مشورتی رسانه ای استان اشاره و بیان کرد: با تعامل وهمکاری اساتید خبر و رسانه درصدد تشکیل کارگروه مشورتی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت رسانه ای استان در راستای اهداف توسعه ای این خطه بهره گیریم.
کارشناس خبری استانداری گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد: عملکرد ایرنا تخصصی و حرفهای است و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها در تعامل با این رسانه در پیوند بیشتر و بهتر با مردم و برقراری ارتباط موثرتر با جامعه می توانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر باید ارتباط مدیران با خبرگزاری ایرنا بیشتر شود که در این راستا نقش و فعالیت روابط عمومیها بسیار موثر و تاثیرگذار است.
وی افزود: توسعه استان نیازمند همدلی و تعامل است و بدین منظور نقش رسانه ها نیز به خصوص ایرنا بسیاربرجسته است و برای جبران ضعف اطلاع رسانی در بخش دولتی باید مدیران بر تعامل خود با ایرنا بیفزاید.
وی با اشاره به وجود رسانههای خاکستری و سیاه در استان و فعالیت نسبتا قابل توجه آنها گفت: امروز به اندازه کافی رسانههای معاند و دشمنان علیه جمهوری اسلامی خبرپراکنی می کنند و از رسانه های درون نظام انتظار نمی رود اینگونه رفتار نمایند.
محمدپور در ادامه خاطرنشان کرد:در عین وجود فضای نقد و نقادی؛ جامعه را به سمت جلو می برد و از اینرو نیاز است که مسئولان و مدیران استان هم ظرفیت نقد پذیری آن هم از نوع نقد منصفانه را در خود بالا ببرند چون در فضای نقد؛ نقاط مثبت تقویت و منفی تضعیف می شود.
مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه ایرنا تعامل بسیار خوبی با نهادها و دستگاههای اجرایی دارد اما نیاز است جایگاه رسانهها بویژه ایرنا برای مدیران تبیین شود.
وی گفت: آموزش های رسانه ای برای روابط عمومی هاهم از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی همچنین تصریح کرد:تشکیل کارگروه مشورتی رسانه ای از جمله مباحثی است که جای خالی آن در استان در راستا هماهنگ کردن وایجاد همدلی و تعامل بویژه در پرداختن به مسائل استان و هدایت فضای رسانه ای و به تبع آن، امکانات استان به سمت نیازها و خواست مردم و گره گشایی از مسائل احساس می شود.
یوسف میرهجینی مدیر روابط عمومی هواشناسی گیلان، امید حسینپور مدیر روابط عمومی ادره کل بنادر و دریانوردی، شاهین جهانگیری مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان و الیاس قربانیپور مدیر راوبط عمومی شهرداری فومن از دیگر اعضای شورای روابط عمومی استان بودند که در این نشست صمیمانه در ایرنا حضور داشتند.