گنبدکاووس- ایرنا- دادستان آزادشهر گفت: پس از پایان مهلت یک‌ماهه دادستانی برای ممنوعیت دفن زباله در سایت زباله این شهرستان، امروز ورودی این سایت پلمب شد.

به گزارش روز دوشنبه دادگستری گلستان، سیدامیر خشک دامن دادستان آزادشهر اظهار کرد: در پی مصوبات جلسه اردیبهشت ماه امسال کارگروه استانی نظارت و پیگیری حقوق عامه، به دستگاه‌های متولی یک‌ماه برای انتقال زباله‌های شرق استان به سایت آق قلا مهلت داده شد و امروز پس از پایان مدت تعیین شده، ورود کامیون‌های زباله به سایت آزادشهر ممنوع و ورودی سایت پلمب شد.

وی افزود: جانمایی نامناسب سایت زباله آزادشهر از ۱۸ سال پیش تاکنون زندگی را برای اهالی این منطقه سخت کرده بود که در پی درخواست اهالی از رییس کل دادگستری استان، دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرد.

دادستان آزادشهر ادامه داد: اداره محیط زیست و مدیریت پسماند شهرداری‌های استان موظفند برای پاکسازی کامل محل فعلی دفن زباله تا رفع بوی نامطبوع در سایت آزادشهر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سایت بازیافت زباله آزادشهر که با هدف دفن بهداشتی و بازیافت طلای کثیف مناطق شهری و روستایی هفت شهرستان شرق گلستان با جمعیت تقریبی ۹۰۰ هزار نفر در ۱۸ سال پیش توسط سازمان پسماند استان و همراهی دیگر نهادهای متولی و نظارتی از جمله محیط زیست راه‌اندازی شده بود به سبب جانمایی نامناسب، مشکلات عدیده‌ای در آلودگی‌ زیست محیطی (نفوذ شیرابه‌ها به اراضی زراعی و سفره‌های آب) و انتشار بوی نامطبوع ایجاد می‌کرد.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۴ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان و در حاشیه ۲ جاده بین المللی آزادشهر به شاهرود (سمنان) و آزادشهر به خراسان‌های شمالی و رضوی واقع است.