ساوه - ایرنا - مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: امسال پرداخت سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تهسیلات ویژه حفاظت از محیط زیست در کشور هدف گذاری شده است.

سجاد انجم شعاع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات با سود ۱۳ تا ۱۷ درصد برای تحقق ماموریت های پنج گانه این صندوق به متقاضیان پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات با هدف کمک به کاهش آلاینده های محیط زیستی، جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیاء و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست یادآور شد: در طول خدمت دولت مردمی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در بخش های مختلف از جمله بازچرخانی آب، بهره مندی از منابع تجدید پذیر و کاهش آلایندگی صنایع پرداخت شده که سهم استا مرکزی از این میزان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: دولت به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی مناطق محروم تسهیلات مورد نیاز آنها را با ۱۳ درصد به صورت ترجیحی و بقیه واحدها را نیز تا ۱۷ درصد به صورت تلفیقی منابع بانکی پرداخت می کند.

تامین و تجهیز منابع مالی از محل های پیش بینی شده در قانون در جهت تحقق اهداف قانونی تشکیل صندوق، اعطای تسهیالت مالی به کارخانجات، کارگاه ها و به طور کلی هرگونه منابع آلاینده در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی از جمله اهداف صندوق ملی محیط زیست است.

اعطای تسهیالت مالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از طریق حفظ، احیا و مدیریت تنوع زیستی) شامل زیستگاه، زیست بوم، گونه و ژن)، حمایت مالی و همکاری در طرح ها و پروژه های زیست محیطی و طرح های اکوتوریسم و حمایت مالی و همکاری در طرح های آموزشی و فرهنگ سازی جهت بهبود شرایط زیست محیطی از دیگر اهداف این صندوق است.

تصفیه خانه فاضلاب شرکت طبیعت زرندیه به عنوان بزرگترین طرح حمایتی صندوق ملی محیط زیست در کشور همزمان با هفته محیط زیست امسال با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.