اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با سفر جاری معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور برگزار خواهد شد.

‌به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «علی فکری» و اعضای هیأت همراه قرار است امروز با وزیر سرمایه‌گذاری پاکستان و همچنین وزیر امور اقتصادی این کشور دیدار کنند.

همچنین سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان با حضور مسؤولان ایرانی و همتایان پاکستانی آنان برگزار خواهد شد.

دیدار با مسؤولان بخش خصوصی و حضور در همایش سرمایه‌گذاری مشترک به میزبانی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان از دیگر برنامه‌های هیأت ایرانی در اسلام‌آباد می‌باشد.

پیگیری توافقات دوجانبه در جریان نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که تابستان سال گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد، از جمله مهم‌ترین اهداف سفر هیأت ایرانی به پاکستان است.

همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجار و شرکت‌های مختلف پاکستان در ایران، نحوه دریافت امتیازات سرمایه‌گذاری در ایران از جمله اقامت پنج ساله و اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی نیز در طول سفر هیأت ایرانی با طرف‌های پاکستانی بررسی خواهد شد.

افزایش تعاملات بین جامعه تجار ایران و پاکستان به ویژه فعالان بخش خصوصی بیانگر عزم قوی دو کشور برای افزایش مراودات اقتصادی و تجاری به ویژه بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل برای افزایش حجم تجارت دوجانبه می‌باشد.