بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط خاص و حادثه‌خیز بودن خراسان جنوبی، تامین و توسعه زیرساخت‌های امدادی در این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان خراسان جنوبی که همزمان با افتتاح پروژه‌های امدادی و عمرانی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور با حضور وبیناری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد افزود: یکی از مشکلات اساسی در خراسان جنوبی ضعف در حوزه‌های زیرساختی است به طوری که همچنان با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی گفت: با این وجود، نیروهای امدادی و مسوولان در حوادث و بحران‌ها اجازه نمی‌دهند مشکلات بر زمین بماند و در اسرع وقت با هر میزان تجهیزات، بحران‌ها مدیریت می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: وجود زیرساخت و امکانات، امور را تسهیل و روان می‌کند و جزو ملزومات هر سازمانی است.

وی افزود: استاندار خراسان جنوبی هم حمایت‌هایی در حد وسع استان برای تامین زیرساخت‌ها انجام داده و اجرای پروژه‌های زیرساختی امداد و نجات باعث می‌شود که رفاه و آسایش بیشتری ایجاد شود.

طالبی با اشاره به وضعیت جوی خراسان جنوبی بیان کرد: ساخت پایگاه‌های ثابت امدادرسانی در تسهیل امور موثر است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز برای رفع مشکلات هلال احمر پای کار آمده‌اند که بخش از مشکلات رفع شده و بخشی هم در دست اقدام است.

پایگاه امداد و نجات کوهستان منطقه گردشگری "بند دره" بیرجند با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است که امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور همزمان با سایر پروژه‌های هلال احمر در سطح کشور به بهره‌برداری رسید.