آبادان - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۰۶ طرح سرمایه گذاری تهیه و مجوزهای لازم برای آغاز آنها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی زارعی سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران آبادان و خرمشهر اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌های پیش‌بینی زمین شده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با توجه به پتانسیل خاص جغرافیایی منطقه آزاد اروند و همجوار با کشور عراق از طریق زمینی می‌توانند آنها را اجرا کنند.

وی کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات واحدهای تولید فعال، نیمه فعال و راکد در آبادان و خرمشهر دانست و افزود :۶۵۰ میلیادر ریال منابع بانکی برای تأمین مالی واحدهای تولید و به حداقل رساندن مشکلات این واحده در نظر گرفته شده است.

زارعی به آماده‌سازی و برطرف کردن مشکلات محل نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد اروند برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و معرفی محصولات تولیدی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده صنایع آبادان و خرمشهر در ۱۶ نمایشگاه تخصصی داخلی و خارجی برای بازاریابی و معرفی محصولات خود شرکت خواهند کرد.

رونق تولید در آبادان و خرمشهر باعث رشد اقتصادی منطقه خواهد شد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: متأسفانه صدور برخی از مجوزهای تولید در آبادان و خرمشهر از سرزمین اصلی سخت‌تر است و این مهم باعث شده تا صنایع منطقه با مشکلاتی از جمله تأمین مواد اولیه مواجه شوند.

وی رونق تولید در آبادان و خرمشهر را ضامن رشد اقتصادی منطقه دانست و افزود: سعی بر این است تا وجه آسیب دیده سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند با ارائه بسته‌های تشویقی ترمیم شود.

زارعی گفت: متأسفانه از ظرفیت بندری در شهرهای آبادان و خرمشهر به خوبی استفاده نشده است و به دنبال راهکاری برای استفاده حداکثر از ظرفیت بندرهای منطقه آزاد اروند با توجه به قدمت و نزدیکی این بنادر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ظرفیت ریلی، هوایی و راه‌های دسترسی هستیم.‌

اجرای ماده ۶۵ قانون حق سازمان منطقه آزاد اروند است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اجرای کامل ماده ۶۵ برنامه‌های توسعه کشور در مناطق آزاد را با توجه به تاکید رئیس جمهور، حق سازمان منطقه آزاد اروند دانست و گفت: این سازمان با سایر ارگان‌های دولتی تأمل خوبی در راستای اجرای آن دارد.

وی افزود: هدف خدمت و به حداقل رساندن مشکلات مردم است و در فضای تعامل و همکاری در حال فعالیت در منطقه هستیم.

گفتنی است منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.