سینا قربانی روز سه شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار اخبار جعلی با موضوع سیل جاده چالوس، افزود: در بحرانهای طبیعی رسانههایی که با منافع مردم ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی ضدیت دارند، تلاش میکنند تا تصویر جعلی از بحران و ناکارآمدی به مخاطبان القا کنند.
وی تصریح کرد: بزرگنمایی بحران، انتشار اخبار جعلی و انتشار اخبار ناامید کننده از جمله تاکتیکهایی است که رسانههای فارسیزبان خارجی در مواقع بحرانهای طبیعی با هدف تأثیرگذاری و تصویرسازی ذهنی منتشر میکنند.
این تحلیلگر رسانه، میافزاید: در حادثه طبیعی سیل جاده چالوس، «ایندیپندنت فارسی» تصویر سیل کشور نیکاراگوئه را به نام جاده چالوس منتشر کرد تا از این طریق بتواند احساسات کاربران را تحریک نماید.
قربانی اضافه کرد: در صورتی که همین تصویر، پیشتر توسط رسانه ضدایرانی منوتو به نام سیل در کشور نیکاراگوئه منتشر شده بود.