نورالله مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعریض این جاده با محدودیتهای مهمی از جمله قرار گرفتن کانال آب در کنار این جاده مواجه است که این موجب شده تعریض جاده نیاز به جابهجایی این کانال داشته باشد.
وی با اشاره به اختلاف میان دستگاههای متولی برای جا به جایی این کانال ادامه داد: جا به جایی این کانال نیاز به اعتبار دارد که دستگاههای متولی این کانال زیر بار تامین اعتبار لازم برای جا به جایی کانال نمیروند.
شهردار شهر حر شوش گفت: تعریض این جاده در ۲ مرحله توسط اداره راه و شهرسازی شوش آغاز شده است که در گام نخست، چهار کیلومتر و در گام دوم هفت کیلومتر از این مسیر آسفالت و عرض یکی از باندهای این جاده به اندازه یک خط افزایش مییابد.
مرتضوی با بیان اینکه ایمن سازی این جاده نیاز به تعریض هر ۲ باند آن دارد، افزود: جاده ارتباطی شهر حر دارای ۲ پیچ خطرناک دارد که در طرح ایمن سازی این جاده قرار است هر ۲ این پیچها حذف شوند.
وی ادامه داد: تعریض تنها جاده دسترسی به شهر حر مطالبه جدی مردم این شهر است که باید دستگاههای متولی ضمن جمع آوری موانع این کار زمینه لازم را برای تعریض این جاده فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، تنها جاده دسترسی به شهر حر ماهانه شاهد تصادفات جادهای منجر به مرگ است؛ مهرماه ۱۴۰۰ در یکی از این تصادفات در این جاده شهردار وقت شهر حر در حادثه رانندگی جان باخت.
طی یک ماه گذشته نیز چندین مورد تصادف جاده ای، واژگونی خودرو و همچنین مرگ ۲ جوان راکب موتورسیکلت در این جاده ثبت شده است.
مردم این شهر بارها نارضایتی خود را از وضع جاده اعلام کردهاند و خواستار توجه به آن هستند.