کرمانشاه - ایرنا - همایش علمی تخصصی مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی با حضور مدیران ارشد این سازمان از استان‌های مختلف کشور روز چهارشنبه به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف اصلی این نشست بهره‌مندی از تازه‌های علمی فناوری و تعیین سیاست‌های کلی سال جاری این سازمان است.

«عبدالله کرم‌زاده» افزود: این همایش در چهار محور تخصصی در ۲ روز کاری به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد که ماحصل و نتایج آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت منجر به تصمیمات کلان کشوری در سازمان بهزیستی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ۲ روز برگزاری این همایش معاونت ارتباطات و امنیت شبکه از نظر تخصصی سیاست‌های حوزه سرورها و شبکه را به مدیران حاضر در این نشست ابلاغ کرده و در حوزه تشکیلات اداری و نیروی انسانی متخصص و توانمندسازی آنان نیز تصیماتی اتخاذ شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور یادآور شد: علاوه بر این آموزش تخصصی پرسنل و پژوهش‌های کاربردی در راستای اهداف تخصصی سازمان و الکترونیکی شدن مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در دولت الکترونیک که بزرگترین پروژه سازمان بهزیستی است نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

کرم‌زاده تاکید کرد: چهار راهبرد اصلی و اساسی شامل شفافیت، مردمی‌سازی، کارآمدی و هوشمندسازی در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.

وی افزود: لازمه حرکت به سمت هوشمندسازی که بخشی از شفافیت را هم پوشش خواهد داد، الکترونیکی کردن خدمات سازمان است که می‌توان به ایجاد پنجره واحد خدمات در پیشخوان مجازی سازمان و الکترونیکی کردن ۵۴ خدمت مصوب سازمان، طراحی و استقرار سامانه جامع خدمات سازمان و طراحی داشبوردهای مدیریتی سازمان با ۶۲ گزارش جهت تصمیم‌گیری برای مدیران سازمان در این راستا اشاره کرد.

کرم‌زاده تاکید کرد: سامانه جامع خدمات بهزیستی کشور در واقع یک سیستم اطلاعاتی است که امکان ارائه خدمت به مددجویان، افراد تحت پوشش سازمان و واجدین شرایط دریافت‌کننده خدمات عمومی سازمان را در سطح کشور با اهدافی از قبیل افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از خدمات قابل ارائه سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی به خدمات توسط گروه‌های هدف، گسترش و نفوذ هر چه بیشتر خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی، مدیریت پیش فعالانه (Proactive)، ارائه خدمات با شناسایی گلوگاه‌ها و رصد مداوم کارایی فرآیندها و ارتقای سطح خدمات با بهینه‌سازی و پایش فرآیندها و کاتالوگ خدمات سازمان بهزیستی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷.۳ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.