رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: مبارزه موثر، جدی و مستمر با قاچاق کالا خود نوعی حمایت از تولید داخل است و منجر به رونق تولید شده و در پی آن معضل بیکاری کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رشت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تاکید فراوانی بر این امر دارند و خواهان مبارزه شدید با قاچاق کالا و ارز هستند.

وی افزود: در این راستا نیز باید بازرسی‌ها سخت و منظم پیگیری شود که این امر موجب کاهش قاچاق کالا می شود ضمن آنکه اگر کالای قاچاقی وارد شد باید در اسرع وقت شناسایی و تعیین تکلیف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل قاچاق کالا دچار مشکل شده و برخی واحدها نیز تعطیل و نیروهایشان بیکار شده‌اند اما با مبارزه همه جانبه با قاچاق، تولیدات داخلی باکیفیت به طور منظم به کار خود ادامه می‌دهند و از سوی دیگر رقابت خوبی نیز برای افزایش کیفیت کالاها شکل می گیرد.

استاندار گیلان گفت: امنیت غذایی و سلامت مردم برای ما اولویت و بسیار مهم است، با تمام توان جلوی کالاهای قاچاق و همچنین ورود کالاهای آلوده و فاسدشدنی گرفته می شود.

وی با اشاره به خروج ارز از کشور با ورود محصولات آلوده بیان کرد: ما به ورود برخی از کالاها نیاز داریم اما افرادی کالاهای آلوده و نامرغوب وارد می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا ارز از کشور بدون هیچ دستاوردی خارج شود.

عباسی با تاکید بر برخورد جدی با این افراد ادامه داد: از سویی باید سرعت ترخیص کالا به خصوص کالاهای فاسد شدنی افزایش یابد تا بلافاصله این کالاها در چرحه توزیع و مصرف قرار گیرند که در این راستا تعامل همه دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

وی تصریح کرد: در گیلان سرعت ترخیص کالا افزایش یافته و انتظار می‌رود که با هماهنگی‌های انجام شده این روند سرعت چشمگیری یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به مدیریت مصرف برق در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود نزدیک شدن فصل گرما ناچار از مدیریت و قطع برق برخی از اماکن هستیم اما نباید برق تعدادی از واحدها همچون کشتارگاه‌ها قطع شود چون در این اماکن مواد فاسد شدنی وجود دارد و باید برای جلوگیری از قطع برق این واحدها، هماهنگی لازم انجام شود.

در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان، محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران دستگاه‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز حضور داشتند.