تهران- ایرنا- رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: درخواست برگزاری اردوی دو هفته‌ای تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان ایران را پیش از بازی‌های آسیایی در کشور چین را ارائه کردم.

عباس اورسجی در گفت‌وگو با ایرنا پس از بررسی محل مسابقات کبدی بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: دو هفته گذشته برای ارزیابی محل برگزاری مسابقات کبدی به هانگژو رفتم، اما یکی از سالن‌ها شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل خواستم تاتامی‌های سالن‌های کبدی را تغییر دهند. به عنوان رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا همه مسائل فنی با تایید من باید انجام شود و نواقص موجود را گوشزد کردم.

وی افزود: در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی ما ویدئو چک نداشتیم و عنوان کردم که حتماً باید در این دوره از بازی‌ها ویدئو چک باشد. در طول بازدید از مکان مسابقات، ارتباط خوبی با مسئولان ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی برقرار کردم و به دنبال این هستم تا اردوی دو هفته‌ای را پیش از بازی‌ها در هانگژو برای تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان برگزار کنیم. این اردو به کبدی‌کاران ایران کمک می‌کند تا پیش از مسابقات با شرایط آب و هوایی و فضای سالن و مسابقات آشنا شوند. بخشی از هزینه اردو را ما می‌دهیم و بخش دیگر را چین پرداخت می‌کند. البته هنوز برگزاری این اردو قطعی نشده است.

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: ۱۲ تیم در بخش مردان و ۱۰ تیم در بخش زنان در بازی‌ها شرکت می‌کنند. چین تاکنون تیم ملی کبدی نداشت اما با توجه به اینکه میزبان بازی‌هاست، از سه ماه گذشته تاکنون، ۱۰۰ تیم در کبدی بسته است.

وی اضافه کرد: در واقع چین بخش تربیت بدنی دانشگاه‌ها را مجبور به استعدادیابی در کبدی کرد تا بتواند در دوره بعدی بازی‌ها حضور داشته باشد. چین اکنون ۵۰ تیم در بخش زنان و ۵۰ تیم در بخش مردان تشکیل داده و به طور یقین با ادامه این روند یکی از قدرت‌های دنیا در کبدی خواهد شد.

اورسجی خاطرنشان کرد: چین با تشکیل ۱۲ تیم مردان و ۱۰ تیم زنان، در این سه ماه به صورت آزمایشی مسابقاتی را در سالن کبدی برگزار کرد تا بتواند تست‌های لازم را بگیرد. ستاد بازی‌های آسیایی، فاصله محل برگزاری تا هتل و حتی سالن بدنسازی را کاملاً مورد آزمایش قرار داد تا میزبانی کاملی داشته باشد.