همدان- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان پرداخت شده است.

محمد طوماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان ثبت نام زوجین در سایت ۱۵ روز به بانک مرکزی برای تعیین شعبه مهلت داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پس از تکمیل پرونده ۱۰ روز به بانک عامل فرصت داده شده تا وام ازدواج را به حساب زوجین واریز کند یعنی در صورت تکمیل بودن مدارک در کمتر از یکماه زوجین وام ازدواج را دریافت می‌کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه هم اکنون ۹ هزار نفر هم استانی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند گفت: سهمیه بندی بر اساس بودجه و افراد متقاضی از سوی بانک مرکزی برای بانک‌ها مشخص کرده و هر روز، سایت هفت بانک عامل برای ثبت نام متقاضیان باز می‌شود.

طوماسی ادامه داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی برای ضمانت دریافت وام ازدواج معرفی یک ضامن معتبر بر اساس اعتبار سنجی و ارائه سفته به میزان اصل وام، مورد قبول بانک است.

وی با بیان اینکه ۱۴ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هستند ادامه داد: بانک‌های ملی و ملت بیشترین میزان پرداخت وام بانکی در حوزه وام ازدواج را دارند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان گفت: وام پرداختی برای دامادهای زیر ۲۵ و زوجه زیر ۲۳ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است و این رقم برای خانواده شهدا و ایثارگر باشند به ۲ برابر یعنی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

طوماسی با بیان اینکه بازپرداخت وام ازدواج ۱۰ ساله است افزود: وام پرداختی برای متقاضیان آقا بالای ۲۵ سال و بانوان بالای ۲۳ سال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این رقم برای خانواده شهدا و ایثارگر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وام فرزند آوری امسال تاکنون به متقاضیان در این استان پرداخت شده که میزان وام برای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال و فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.