به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه اظهار داشت: با دیجیتالی شدن کسب و کارها، بازارکارِ تولید محتوا بسیار پرتقاضا شده است. جستجو در اینترنت و موتورهای جستجو مثل گوگل و مطالعه مطالب منتشر شده در اینترنت برای دریافت اطلاعات مورد نیاز و یافتن پاسخ پرسش های مدنظر؛ یعنی دقیقاً محتوایی که یک کارشناس تولید محتوا ایجاد کرده است لذا این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با هدف طراحی، ویرایش، انتشار و مدیریت محتوای دیجیتالی برای به روز نگه داشتن محتوا و تسلط به استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه، در ذیل گروه صنعت تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا می شود.
وی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی چون ابزارهای حرفهای و تخصصی تولید محتوا، مدیریت محتوا در دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی محتوای برای SEO و آزمون و ارزیابی محتوا و کسب قابلیت هایی چون مدیریت محتوا برای به روز نگه داشتن محتوا، توسعه بستر Front End محتوا دیجیتالی و طراحی گرافیکی دیجیتالی می توانند شغل طراح و تولید کننده محتوای دیجیتالی و معمار و سناریست محتوای دیجیتالی را احراز نمایند. جمالزاده افزود: برای این دوره آموزشی در کنار آموزش های تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش، با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش محیط کار پیش بینی شده است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مهندسی فناوری تولید و مدیریت محتوای دیجیتالی در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir در پذیرش جدید دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کنند.