همدان- ایرنا- عملیات ساخت همراه‌سرای بعثت با پیش بینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و پایگاه اورژانس ۱۲ شهری با کمک ۲ خیر نیک اندیش در شهر همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در این آئین گفت: بیمارستان‌های استان مرکز رجوع بیمارانی از نقاط مختلف کشور هستند که نبود همراه سرا، استقرار همراهان بیمار را با چالش مواجه می‌کند.

محمد مهدی مجذوبی افزود: مشاهده سکونت همراه بیمار داخل خودرو از زمان بستری تا ترخیص بیمار، زیبنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته ساخت یک همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: امروز هم عملیات اجرایی همراه‌سرای بعثت در ۲ بلوک ۲۰ واحدی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع آغاز شد و واحدهای پیش بینی شده برای همراه بیماران ۴۵ متری است.

مجذوبی گفت: برای ساخت مراکز اورژانس کمبودهایی در سطح جاده‌ای وجود دارد که خیر نیک اندیش دکتر نادی، بانی ساخت پایگاه اورژانس ۱۲ شهری در همدان شدند.

وی افزود: به یاد و خاطره مادر مرحوم این خیر، دوازدهمین پایگاه اورژانس شهری استان همدان راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: دوازدهمین پایگاه اورژانس شهری با زیربنای ۱۳۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

یکهزار تخت بیمارستانی سهم همدان از تهاتر نفت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی از طریق تهاتر نفت به شمار تخت‌های موجود اضافه می‌شود که سهم این استان یک هزار تخت بیمارستانی است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: به منظور کاهش بار بیمارستانی در برخی مراکز، بیمارستان اکباتان به زودی بهره برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌های بزرگ و مهم حوزه سلامت، مرکز جامع سرطان همدان است که مجهزترین مرکز سرطان کشور است.