تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای مناطق مختلف این استان امروز / جمعه/ به خصوص در نوای شمالی کاهش می یابد و از اواسط هفته آینده هوای تابستانی و گرم حاکم خواهد شد.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر در برخی مناطق با افزایش ابر، وزش باد و بارندگی های خفیف و پراکنده همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از اوایل هفته آینده شرایط جوی پایدارتری در منطقه،استقرار خواهد داشت. همچنین، طی روزهای آینده، سرعت وزش باد به‌ویژه در اواسط روز می‌تواند به حد نسبتا شدید برسد.

سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوا تا صبح شنبه در اغلب مناطق روند کاهشی و پس از آن مجددا روند افزایشی خواهد داشت.

وی دمای هوای فعلی زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به نوسانات دمای هوای مناطق مختلف استان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار هشت و ۳۱ درجه، ماهنشان ۱۶ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۲و ۳۰ درجه و آب بر ۲۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.