مشهد-ایرنا- فرماندار گلبهار پیرامون انتشار فیلمی از درختان خشکیده جنگل «کاج» این شهرستان خراسان رضوی گفت: هم اکنون اقدامات مربوط به آبیاری درختان این جنگل و احیای درختان خشکیده آن در حال انجام است.

محمدرضا حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به فیلمی از درختان خشکیده جنگل "کاج" این شهرستان که در فضای مجازی منتشر شده است، افزود: خشک شدن چهار هزار و ۲۷ اصله درخت از درختان این جنگل مربوط به دوره مدیریت شهرداری قبلی گلبهار به دلیل آب ندادن این درختان است.

وی اظهار داشت: شهردار فعلی تلاش کرد که درختان جنگل مزبور را آبیاری کرده و برخی از آنها را احیا کند، اما با حکم قضایی روبه رو شد، وی به این متهم شد که درختان را با آب شرب آبیاری کرده است.

فرماندار گلبهار با بیان اینکه فیلم منتشر شده مربوط به قبل است، گفت: مشکل آبیاری درختان جنگل "کاج" گلبهار اکنون حل شده و آبیاری آن به روش قطره ای در حال انجام است، حتی یک حلقه چاه هم برای آن در نظر گرفته شده که از این محل آب مورد نیاز جنگل تامین می شود.

حاجی زاده اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از درختان خشکیده این جنگل که چهار کیلومتر وسعت دارد و ورودی شهر گلبهار است، دوباره سبز شده است.

به گزارش ایرنا، شهر جدید گلبهار که در سال ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقا یافته، برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر ایجاد شده که این رقم تا ۴۰۰ هزار نفر قابل توسعه است. گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چهارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ و به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.