تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی، از بدنه این وزارتخانه و فرد مناسبی برای سکانداری و منشاء تحول در بخش کشاورزی است.

علی‌اکبر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد، نیکبخت با ارائه برنامه خود در صحن مجلس نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب کند و با رای قاطع و حداکثری، سکاندار وزارت جهاد کشاورزی شود.

وی با یادآوری اینکه نیکبخت یکی از افراد کاربلد و پرکار و دارای سابقه کار طولانی در جهاد کشاورزی است، ادامه داد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فعالیت خود را از بدنه این وزارتخانه آغاز کرده و آشنایی و اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی آن دارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس خاطر نشان کرد: نیکبخت در دولت‌های نهم و دهم معاون توسعه و منابع نیروی انسانی وزیر جهادکشاورزی بود و حضور او در سازمان تعاون روستایی در سال ۱۴۰۱ سبب شد تا یکی از بهترین سال ها در تنظیم بازار میوه شب عید رقم بخورد و کمترین هزینه به دولت وارد شود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس گفت: گزینه دولت برای وزارت جهادکشاورزی تجربیات ارزنده‌ای دارد و در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

مدیریت جهاد سازندگی شهرستانهای دلگان، نیکشهر، چابهار و زابل، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و بین المللی وزارت جهاد کشاورزی، عضویت در شورای عالی پول و اعتبار کشور، عضویت و دبیر ستاد مجری طرح گندم کشور، ریاست هیات مدیره شرکت مادر تخصصی تولید کشاورزی ایران، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، عضویت در شورای راهبردی وزارت جهاد کشاورزی. عضویت در ستاد تنظیم بازار کالای کشور، مسئول تنظیم برنامه پنج ساله پنجم وزارت جهاد کشاورزی و ریاست هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.