شیراز- ایرنا- استاندار فارس از شهروندان خواست تا دولت را در بهینه سازی مصرف برق همراهی کنند و گفت: از مردم تقاضا داریم که در زمینه کاهش مصارف برق خانگی همکاری کنند تا شرکت های مسوول مجبور به اعمال خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت نشوند.

دکتر محمد هادی ایمانیه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خط قرمز دولت این است که در بخش خانگی خاموشی و قطع برق نداشته باشیم و بنابراین با کاهش مصرف در بخش صنعت و کشاورزی کمک می شود که در بخش خانگی کمبودی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: تغییر ساعت کار ادارات (۶ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر) نیز در راستای کاهش مصرف و کمک به جلوگیری از قطع برق خانگی بود اما انتظار است که مردم نیز با صرفه جویی در مصرف برق کمک کنند که در هیچ بخشی قطع برق و خاموشی نداشته باشیم.

او اظهار کرد: اگر مصارف خانگی، صنفی و اداری را بتوانیم کاهش دهیم و صرفه جویی کنیم به نفع صنعت و کشاورزی استان خواهد بود چرا که فعال بودن این ۲ بخش کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی استان است.

استاندار فارس، با اشاره به ایجاد قرارگاه از سوی شرکت برق منطقه ای این استان گفت: با تشکیل این قرارگاه از این پس این مساله با جدیت دنبال می شود که تمام مجموعه هایی که ژنراتور برق دارند آنرا وارد چرخه استفاده کنند.