بجنورد-ایرنا- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: ۴۷۴ دستگاه معادل ۶۰ درصد از ۷۹۰ تاکسی درون شهری و روستایی مرکز خراسان شمالی فرسوده و نیازمند بازسازی است.

احمد شافعی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۲۰ دستگاه تاکسی در شهر بجنورد و ۷۰ دستگاه تاکسی در خطوط حومه و روستاهای اطراف خدمات رسانی دارند که در خطوط روستایی ۱۰۰ درصد ناوگان فرسوده است.

وی افزود: همچنین رانندگان ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر بجنورد به شهروندان خدمات می‌دهند که فرسودگی این ناوگان هم مشابه ناوگان تاکسی خطی است و البته پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی تلفنی شرایط سخت تری دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد ادامه دارد: رانندگان تاکسی عمومی در مرکز استان توان مالی برای نوسازی ناوگان خود را ندارند و البته در این باره دولت تسهیلاتی در نظر نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد انگشت شمار از رانندگان تاکسی با سرمایه خود اقدام به نوسازی ناوگان کردند اما قریب به اتفاق این رانندگان توان مالی در این زمینه ندارند.

اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده

شافعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد در تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید گام هایی برای نوسازی ناوگان تاکسی زرد برداشته است گفت: در این تفاهم نامه، برای نوسازی تاکسی های عمومی تسهیلات پرداخت می شود.

وی افزود: بخشی از اعتبارات داخلی این سازمان برای گردش حساب در اختیار صندوق کارآفرین قرار دارد و با پرداخت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ناوگان تاکسیرانی بجنورد نوسازی می شود.

شافعی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات برای هر متقاضی ۲۵۰ میلیون تومان است و این منابع با سود چهار درصد در اختیار قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد افزود: انتظار ما این است که در قالب این تفاهم نامه دست کم ۳۵ دستگاه تاکسی عمومی نوسازی شود.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.